Kellys URC 4.9 '2011
Polskie asfalty przemierzane są nie tylko przez zdeklarowanych szosowców, ale coraz częściej przez entuzjastów kolarstwa górskiego, którzy niejednokrotnie decydują się na ten rodzaj jazdy dla przyjemności lub jako alternatywę w realizacji założeń treningowych.
O ile zdeklarowani szosowcy stanowią grupę konsumencką o silnie zdefiniowanych potrzebach sprzętowych i aspiracjach, o tyle kolarze zwykle jeżdżący w MTB traktują rower szosowy jako drugi lub trzeci, a co za tym idzie, w ich polu zainteresowania znajdują się nie tylko rowery wyczynowe. Dlatego Kellys URC 4.9 na carbonowej ramie kosztujący 5 tys. złotych jest ciekawą propozycją dla entuzjastów kolarstwa w każdym wydaniu.
Sprzęt
Carbonową ramę Dynamic Carbon monocoque testowaliśmy w rozmiarze M (52 cm), ważyła 1345 g. Rama ta jest niewątpliwie głównym i najważniejszym atutem roweru. Stylistycznie uspokojona względem minionych modeli zarówno grafi ką, jak i formą robi bardzo dobre wrażenie. Wydaje się, że Kellys nie „krzyczy” już tak głośno, jak jego przodkowie, co powoduje, że traktujemy nową szosówkę Kellysa bardziej poważnie. To znakomicie koresponduje z bardzo widowiskową formą o łukowato wygiętych rurach głównego trójkąta.
Połączenia rur płynnie przechodzą z jednego w drugi. Dzięki wielkiej główce ramy konstrukcja jest bardzo solidna. Po skompletowaniu napędu z części Shimano z odpowiednich półek cenowych widać, o co chodziło konstruktorom Kellysa. URC 4.9 jest najtańszym modelem w rodzinie, opartym na carbonowej ramie i jest to ta sama rama, co we wszystkich pozostałych (poza topowym) modelach! To uświadamia, że różnice pomiędzy modelami wynikają z zamontowanego osprzętu, a nie różnic w budowie ram.
A ponieważ rama jest najważniejsza... Zresztą przedni, ładnie spasowany z ramą widelec, tworzy spójną całość. Carbonowe widełki zakończone są aluminiową rurą sterową.
Za kontakt z podłożem odpowiadają naprawdę lekkie koła zaplecione na obręczach Kellys Spark, piastach Shimano 2200 „obute” w opony Schwalbe Lugano 700x23C. Stalowe, nierdzewne szprychy (32) zostały anodowane na czarno. Fajnie.
Strict Standards: Only variables should be passed by reference in /home/bikeboard/domains/bikeboard.pl/public_html/smarty/plugins/function.x_paginator.php on line 35
Reklama