Najgorętszą nowością Kellysa nie jest Sabotage w nowym malowaniu obwieszony komponentami SRAM XX. W przyszłym roku do kolekcji Kellys dołączą całkiem nowe fulle. W pełni carbonowy full o skoku 110 mm nazywa się Innuendo i jest jednozawiasową konstrukcją o masie ok 1,9 kg wspartą wszystkim tym, co w branży rowerowej najlepsze. A więc kompozytowe komponenty Ritchey, niebanalne koła Crank Bros Cobalt i XTR po całości. Przedstawiciele fi rmy nie kryją, że na tę ramę nie mają wyłączności, a nam wydaje się ona dość podobna do 4evera Virus, o którym pisaliśmy w ubiegłym roku. Dlatego dużo ciekawszy wydaje się nam aluminiowy full Slash. Jest to efekt pracy całkiem nowego w Kellysie działu projektowego KTC (Kellys Technology Center).
Rama różni się nie tylko zastosowaniem aluminiowych, trzykrotnie cieniowanych rur, ale wnosi całkiem inną jakość do pracy wahacza. Ruchomy łącznik pomiędzy osią koła a głównym punktem obrotu aktywizuje zawieszenie i uniezależnia jego pracę od hamowania i odwrotnie. Mówiąc wprost - to czterozawias w pełnej krasie. Slash zapewnia 115 mm skoku, a jego rama waży w zależności od rozmiaru 2,2-2,3 kg. Kompletny Slash w rozmiarze 18” waży 12,4 kg i - jak dowiedzieliśmy się od Branislava Divinca - jest to masa zmierzona, a nie pochodząca z szacunków. Nowy aluminiowy full w gamie Kellysa został bardzo rozsądnie skomponowany. Amortyzacja Fox, czyli 32 F-Series 15QR z manetką blokady skoku z przodu i Fox Float RP23 z tyłu dobrze wróżą aktywnemu zawieszeniu. Komponenty XT to manetki, przerzutki i piasty, resztę napędu stanowią świetne części SLX. Z tej samej grupy pochodzą hamulce. Ciekawe jest też zastosowanie szerokich 2,25 Rocket Ronów. Widać, że ktoś chciał zbudować lekkiego all mountaina na polsko-słowackie warunki. Rower ten będzie do wzięcia za 110 banknotów z Władysławem Jagiełłą. Jego carbonowe wcielenie, czyli Innuendo, będzie droższe. Do kasy w sklepie będzie musiało zmieścić się prawie 120 banknotów z Zygmuntem Starym. W zamian do domu będzie można zabrać mniej niż 10 kilo roweru!
bikeBoard 9/2009 (gdzie kupić)

Dodano: 2009-10-05

Autor: Tekst: Miłosz Kędracki

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

  • Sportful Dolomiti Race
  • Rajdy dla Frajdy 2018
  • Jazda na rowerze a smog
  • Jak przygotować rower do sezonu zimowego?
  • Sygnalizacja w garści