GT ma za sobą ogromne pokłady doświadczenia w projektowaniu zaawansowanych rozwiązań technologicznych, które wnosiły świeżość i znacząco podnosiły poziom działania rowerów. Jeden z takich milowych kroków miał miejsce w 1993 r. Niezwykle postępowe rozwiązanie zawieszenia RST okazało się jednak mało efektywne, ciężkie i skomplikowane. Zastąpiono je systemem LTS.

Kolejny absolutnie rewelacyjny pomysł nazywał się pierwotnie I-drive. Jednak stracił swą chwytliwą nazwę gdy prawa do niej wykupiło BMW, jednak kolejne inkarnacje systemu rozwijane były aż do ubiegłego roku. Po zbadaniu rynku, analizie praw patentowych i przetrząśnięciu archiwum rozwiązań oraz aktualnych możliwości technologicznych okazało się, że czterozawiasowy system LTS może być kolejnym z hitów.


Dzisiaj odbyła się premiera dwóch flagowych platform marki GT i obydwa zostały ponownie zaprojektowane od zera by dać jeszcze większą radość z każdego kilometra jazdy. Sercem tych rowerów jest właśnie legendarny czterozawiasowy system zawieszenia LTS (Linkage Tuned Suspension), który charakteryzuje się dużą wszechstronnością oraz możliwością dopasowania do rowerów niemal wszystkich kategorii o różnych wartościach skoku. Podczas rozwoju systemu LTS projektanci stawiali sobie za cel zapewnienie rowerzyście większej przyczepności, lepszego pochłaniania nierówności i skuteczniejszego hamowania. Progresywna charakterystyka działania ma zapewnić płynną i kontrolowaną jazdę w każdych warunkach.



Flip chip pozwala zmienić geometrę nowych GT. Z pozycji Low można po obróceniu podkładek uzyskać pozycję Lower (niżej) jak przedstawiono na zdjęciu.

FORCE

To rower, który wypełnia lukę pomiędzy allmountain i enduro. Wyposażony jest w koła 27,5” i zawieszenie o skoku 160 mm z przodu i 150 mm z tyłu. To rower do poważnej zabawy w trudnym terenie. Dostępny jest zarówno na ramie z włókna węglowego jak i wykonanej z aluminium. Każdy z nich dostępny jest w dwóch wersjach wyposażenia. Topowy Force Carbon PRO wyposażony jest w amortyzator Fox Float Factory 36 i damper Fox Float Factory DPX2. Napęd to SRAM X01 Eagle a hamulce SRAM Guide RS. Zastosowano również opuszczaną sztycę KS Lev Ci Carbon. Carbon Expert ma widelec RockShox Pike RC, DebonAir Fork i damper RockShox Deluxe RL DebonAir i napęd klasy GX Eagle. Sztyca to KS Lev Si. Aluminiowe modele maja nieznacznie gorsze wyposażenie. Force Elite ma amortyzator RockShox Yari RC Fork, i damper Super Deluxe R Coil. Natomiast podstawowy Comp wyposażony jest w widelec Rewelation RC i damper Deluxe R. Oba modele mają napęd 11-rzędowy klasy NX i hamulce Tectro Slate T4.


SENSOR

Sensor to rower ścieżkowy, jeżdżący na kołach 29”. Zawieszenie o skoku 130 mm to kompromis pomiędzy efektywną jazdą pod górę i agresywnym temperamentem na zjazdach. W przypadku tego modelu dostępne są trzy rowery na ramie carbonowej i dwa na aluminiowej. Węglowe modele mają 12-rzędowe napędy zawieszenia marki RockShox. W topowym modelu jest amortyzator Pike RCT3 natomiast w wersji Carbon Elite jest Sektor RL, wszystkie mają również opuszczane sztyce. Dwa aluminiowe modele Comp i Sport mają bardzo podobne wyposażenie. Znajdziemy w nich amortyzator RockShox Sektor RL i damper Deluxe R, 11-rzędowy napęd Shimano SLX i hamulce Shimano MT400. W podstawowej wersji Sport nie znajdziemy jednak opuszczanej sztycy.



Wreszcie ktoś wpadł na pomysł jak wzorem wyrazić osiąganą z jazdy przyjemność.


Rower Martina Maesa służy do startów w EWS.


Dziewczyny z Bullerbyn - Rachel Boobar i Noga Korem.


Tak to się zaczęło. RST pierwszy full GT.


Ktoś powiedział ze Trunion to nowy sposób mocowania dampera? GT stosowało go już w latach 90.


GT LTS 1000 carbonowa zjazdówka z końca XX wieku.


I Drive powstał ze względu na roszczenia patentowe Specialized. Był dziwny, działał specyficznie, ale niektórzy dawali się za niego pokroić, bo w dobie kiepskich damperów rozwiązanie to całkowicie eliminowało wpływ pedałowania na napędzanie. Działało jednak tylko w ograniczonym do 100 mm skoku.

Dystrybucja w Polsce: www.gtbicycles.pl

Dodano: 2018-07-08

Autor: Tekst: KCh, MK, zdjęcia: Jake Hamm, Miłosz Kędracki

Tagi: GT, 2019

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Santa Cruz High Tower LT

Canyon Neuron AL 8.0

Rockrider XC100s

Fuji Supreme 1.1

Merida Scultura 5000

Bloki szosowe vs MTB