Kross Level 13.0 (bB#4/2018) zachwycił nas świetnymi właściwościami jezdnymi oraz ramą skrojoną jak garnitur od najlepszych projektantów. Teraz testujemy nie tylko najtańszy w kolekcji Krossa, ale także jeden z najtańszych na rynku hardtaili XC z carbonową ramą.

Rower za połowę ceny „trzynastki”, ale geometria jest praktycznie bliźniacza co gwarantuje że i w tym wypadku siedzimy na rowerze o sportowych aspiracjach. Pozycja jest bardzo dobrze zbalansowana, zapewniając prawie pełną kontrolę nad rowerem. „Prawie” wstawiłem ze względu na widelec.


Zwłaszcza przy niskich prędkościach i na małych nierównościach niedoskonałe tłumienie i bardzo sztywna rama wyraźnie wybijają z rytmu pedałowania. Przy jeździe z większą prędkością nawet po dużych uskokach jest już lepiej. Dlatego dziesiątce należą się słowa uznania za znakomite walory na zjazdach. Sterowanie jest pewne, choć w niektórych fazach (...)


Cały test znajdziecie w bikeBoard 8/2018 (gdzie kupić). Możesz też kupić e-wydanie.

SPECYFIKACJA
Kross Level 10.0
cena: 6999 zł
Rama: carbon T784
Przedni widelec: Rock Shox Rekon TK Coil, aluminiowa stożkowa rura sterowa (2084 g)
Piasty / Obręcze: Shimano Deore HB/FH-M6010 (15x100 mm i 12x142 mm) / WTB Stp i23 TR
Opony: Schwalbe Rapid Rob K-Guard Active Line 29x2.1” (800 g, dętka 184 g)
Korby: Shimano FC-MT500 36-26 z. (175 mm)
Łożyska suportu: Shimano Pressfit MT500
Kaseta: Shimano CS-HG500-10 (11-42) 10-rz.
Łańcuch: Shimano CN-HG54
Przerzutka przód: Shimano Deore FD-M6020
Przerzutka tył: Shimano SLX RD-M7000
Manetki: Shimano Deore SL-M6000
Hamulce: Shimano BL/BR-M365, tarcze Shimano SH-RT30 160 mm
Kierownica: Kross Race Components, 720 mm
Wspornik kierownicy: Kross Race Components, 85 mm
Łożyska sterów: FSA Orbit C-”-1i1/2”40 1i1/8
Wspornik siodełka: Kross Race Components, 27,2x400 mm
Siodełko: Kross VL-1489

Dodano: 2018-08-07

Autor: Tekst: Michał Woźniczka, zdjęcia: Miłosz Kędracki

Tagi: Kross

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

  • Sportful Dolomiti Race
  • Rajdy dla Frajdy 2018
  • Jazda na rowerze a smog
  • Jak przygotować rower do sezonu zimowego?
  • Sygnalizacja w garści