Ostatnimi czasy o publicity marki Specialized w Polsce dba dwóch wybitnych sportowców – Rafał Majka, oraz Michał Kwiatkowski. Może i to nie a propos testu pucharowego HT S-Works Stumpjumper 29 World Cup, ale po prostu nie mogę się powstrzymać przed wykrzyknięciem WIELKIE GRATULACJE!!!

Sztywniak z kołami Roval na carbonowej ramie z widelcem wyposażonym w automatyczną blokadę Brain stoi obok mojego biurka, a ja się na niego gapię jak srok a w gnat, ale wreszcie wybiła szesnasta. Zamykam komputer i zapinam buty SPD, żeby zrobić coś dla siebie. Szybki telefon do żony: „kochanie, muszę zostać nieco dłużej w pracy”. To nie kłamstwo, ponieważ część moich służbowych „obowiązków” wykonuję ubrany w obcisłą lycrę i styropianowy kask. Ulubionych „obowiązków”.

Nasza pętla testowa w Lesie Wolskim świetnie nadaje się do katowania rowerów XC. Podczas dojazdu dała się odczuć bardzo niska i agresywna pozycja kolarza. Kierownica mocowana jest na wysokości 965 mm - prawie jak w rowerach 26” i nie każdy będzie w stanie wytrzymać takie warunki na dłuższą metę. Zagięcie grzbietu wymaga gibkości na światowym poziomie. Górna rura nie jest (...)

Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 1-2/2015

Możesz też kupić e-wydanie

Poniżej znajdziecie pełną specyfikację testowanego modelu oraz dodatkowe zdjęcia.

S-Works Stumpjumper 29 World Cup
cena: 30 999 zł
Specialized Europe B.V. www.specialized.com
Współczynnik bB: 100 g za 358 zł
Rama: Carbon Fact 11m
Rozmiary: S, M, L, XL
Rozmiar testowany: 433 mm - M
Baza kół: 1073 mm
Długość tylnego widelca: 432 mm
Długość górnej rury: 586 mm
Wysokość osi suportu: 310 mm
Wysokość kierownicy: 975/965 mm (mostek na +/- do tego 15 mm podkładek)
Kąt główki ramy: 70,4°
Kąt rury podsiodłowej: 72,3°
Masa kompletnego roweru: 8660 g*
Masa ramy: 1328 g 1740 g (z tylnym hamulcem, manetką, linką, 20 cm pancerza, łozyskami)
Masa przedniego koła: 1430 g
Masa tylnego koła: 1827 g
Skok amortyzacji: 100 mm
Przedni widelec: Rock Shox SID World Cup 29 Brain Solo Air, carbonowa stożkowa rura sterowa (1609 g)
Koła: Roval Control SL 29 (osie 15 mm / 12x142 mm)
Opony: S-Works Fast Track 2 Bliss Ready 29 x 2.0 (521 g, dętka:165 g)
Korby: S-Works Fact Carbon 34 z. (175 mm)
Łożyska suportu: Praxis PF30 (73 mm)
Kaseta: SRAM XX1 (10-42 z.) 11-rz.
Łańcuch: SRAM PC XX1
Przerzutka przód: -
Przerzutka tył: SRAM XX1
Manetki: SRAM XX1 Trigger
Hamulce: Magura MT8 , tarcze: Magura Storm SL 160 mm
Kierownica: Specialized Flat Carbon , 31.8 x 700 mm
Wspornik kierownicy: Syntace F109 , 100 mm
Łożyska sterów: FSA 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: S-Works Fact Carbon , 27.2x400 mm
Siodełko: Specialized Phenom Pro carbon
Pedały: -
* masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl

Dodano: 2015-01-07

Autor: Tekst: Kuba Chryczyk

Tagi: hardtail, carbon, Specialized, Stumpjumper, S-Works

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920