
Canyon Ultimate CF SL 7.0
Mniej zaawansowani kolarze muszą być czujni i zachowywać odpowiedni margines bezpieczeństwa. Przy dużej prędkości rower jest przewidywalny w takim stopniu, w jakim pewna jest ręka, która go prowadzi. Jeżeli dasz się upoić prędkości, to Ultimate może niemiło zaskoczyć, potrafi bowiem zmienić kierunek jazdy nawet pod wpływem silniejszego podmuchu wiatru – i to bez kół o wysokim profilu. Długa górna rura pozwala mocno wyciągnąć grzbiet, ale pozycja w górnym chwycie nie jest bardzo niska. Dzięki temu Ultimate nie tylko bardzo dobrze sprawdza się na podjazdach, ale także zapewnia dużą dozę komfortu w jeździe długodystansowej.
Geometria kierownicy, która w dolnym chwycie jest o 140 mm niżej niż w górnym, pomaga w przyjęciu pozycji aerodynamicznej w sprintach czy na zjazdach. Ultimate dysponuje świetną konfiguracją przełożeń, półkompaktowe koronki 52–36 nie tylko zapewniają dużą prędkość na płaskich odcinkach, ale jest także czym dokręcić na zjazdach. Nowa kaseta o zakresie 11–30 ma pięć najszybszych biegów stopniowanych co jeden ząb, identycznie jak bardzo popularne kasety 11–28. To pozwala bardzo precyzyjnie dobrać kadencję do potrzeb szybkiej jazdy. Za to największy tryb ma 30 zębów, co daje przewagę przy pokonywaniu górskich podjazdów, a jednocześnie przy wolniejszej jeździe nie wywołuje nieprzyjemnych zmian rytmu. Same zalety.
Atutem roweru jest bardzo dobra amortyzacja, dzięki której komfort jazdy można porównać z modelami endurance. Jest to zasługa całego systemu, obejmującego zarówno konstrukcję ramy oraz widelca, jak i karbonową sztycę zbudowaną w technologii VCLS, której zadaniem jest pochłanianie jak największej liczby drgań.
OSPRZĘT
Rama: carbon CF SL
Przedni widelec: Canyon One One Four SLX, carbonowa, stożkowa rura sterowa
Koła: Mavic Aksium | Opony: Continental Grand Prix SL 700x25C (230 g, dętka 77 g)
Korby: Shimano 105 FC-R7000 52-36 z. (172,5 mm)
Łożyska suportu: Shimano Pressfit
Kaseta: Shimano 105 R7000 (11-30) 11-rz.
Łańcuch: Shimano CN-HG601-11
Przerzutka przód: Shimano 105 FD-R7000
Przerzutka tył: Shimano 105 RD-R7000
Manetki: Shimano 105 ST-R7000
Hamulce: Shimano 105 BR-R7000, tarcze
Kierownica: Canyon H17 Ergo AL, 400/410 mm, zasięg 83 mm, głębokość 140 mm
Wspornik kierownicy: Canyon V13, 90 mm
Łożyska sterów: Canyon / Acros 1i1/4"-1i1/2"
Wspornik siodełka: Canyon S42 VCLS, 27,2/350 mm
Siodełko: Fi'zi:k Antares R7
(...)
Cały test znajdziecie w BikeBoard 4/2019. Możesz też kupić e-wydanie.
Dodano: 2019-04-24
Autor: Tekst: Paweł Kisielewski, zdjęcia: Miłosz Kędracki
Reklama