To jak elita men na średnim dystansie, najbardziej wyrównany poziom i największe chęci na zwycięstwo. W tym zakresie cenowym można wymagać specjalistycznego roweru z silną osobowością dostosowaną do rozmaitych potrzeb odbiorców. Nie wszyscy chcą (i potrzebują) rasowego ścigacza. Choć, jak wynika z naszej analizy, testowane tu rowery, z racji technologii, pozwalają na efektywne ściganie.

Znalazły się wśród nich lepiej dopasowane do potrzeb cięższych riderów albo inne, optymalne dla lekkich i drobnych użytkowników obojga płci. Są rowery ewidentnie lepsze na szutrach i są takie,
których pełny potencjał najlepiej będzie można dostrzec na krętych i technicznych ścieżkach. Pokazujemy rowery z odchyłem turystycznym i takie, które najlepiej spisują się z numerem startowym na kierownicy. Tylko Ty wiesz najlepiej, jaki ma być ten Twój wymarzony rower, bo to w gestii klienta jest precyzyjne określenie oczekiwań. Świat chciałby, żebyśmy potrzebowali wszystkiego, rozsądek podpowiada, że zawsze musimy się liczyć z kompromisem.

Geometria i dopasowanie
Ponieważ piszemy o rowerach zaawansowanych, należy przede wszystkim wymagać doskonałego dopasowania, bo na początek rower musi spełnić dwa podstawowe postulaty: mieć dobrze dopasowaną do użytkownika wysokość ramy oraz odległość i różnicę wysokości pomiędzy siodełkiem a chwytami kierownicy.
Pierwszą z tych cech wyznacza rozmiar ramy. Jest ona o tyle istotna, że decyduje o efektywności napędzania. Za mała rama uniemożliwi pełne wykorzystanie siły wszystkich mięśni nóg, zbyt duża - wprowadza zagrożenieprzy ewakuacyjnym zeskoku z siodełka.
Akurat parametr wielkości ramy można dość łatwo określić - w naszym serwisie znajdziecie kilka sposobów dobrania rozmiaru ramy wynikających z samego pomiaru długości nogi. W naszym teście prezentujemy zestawienie wysokości ram i seryjnych wsporników siodła. Wynikają z niego ciekawe wnioski. Drugą z cech zidentyfi kować jest znacznie trudniej, ponieważ wynika nie tylko z parametrów ciała, które można zmierzyć miarką - długość ramion, szerokość barków i długość korpusu, ale także ruchomości stawów biodrowych, gibkości kręgosłupa, ramion itd.

Pełny artykuł znajdziecie w bikeBoard 4/2014

Możesz też kupić e-wydanie

Rowery w naszym teście:
Cannondale Trail SL 29 3; cena 4599 zł
Canyon Grand Canyon AL 6.9; cena 4289 zł
Cube Acid 27,5 ; cena 3959 zł
Dema Auron 7.0; cena 4199 zł
Focus Black Forest 29R 4.0; cena 4399 zł
Fuji Tahoe 27,5 1.5; cena 4699 zł
Ghost SE 2970 ; cena 4199 zł
Giant Talon 27,5 1; cena 3999 zł
GT Zaskar 9R SPORT; cena 4199 zł
Kellys Thorx 30; cena 4799 zł
Kross Level B7; cena 3999 zł
KTM Ultra Sport 29; cena 4399 zł
Lapierre Prorace; cena 4599 zł
Merida Big.Seven 900; cena 4690 zł
Mondraker Finalist; cena 3999 zł
Orbea Alma H70; cena 4599 zł
Romet Rambler 29ER R-LINE 4.0; cena 3899 zł
Rose Count Solo 1 27.5 LTD Shimano; cena 999 Euro
Scott Scale 760; cena 4790 zł
Shockblaze R7 Team 29; cena 4349 zł
Specialized Rockhoper Pro Evo 29, cena 4699 zł
Trek X-Caliber 9, cena 4399 zł

Poniżej zdjęcia testowanych rowerów


Dodano: 2014-04-11

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Sprzęt 2019

Przedwyścigowe dylematy sprzętowe

Singletrails Lechnica

Malta – Krawędzią klifu