A więc wyrok zapadł. „Carbonowych Leveli A już nie będzie” - powiedział nam ze smutkiem Jakub Sadowski, Specjalista ds. Marketingu i PR w Kross. Sprawdziliśmy więc w teście, czy nowy model R12 będzie jego godnym następcą.


Wśród topowych rowerów serii R na kołach 27,5” znajdą się jeszcze dwie oparte na tej samej ramie Carbon SL kompletacje: Level R11 i R+. - Carbon SL reprezentuje ten sam poziom zaawansowania, co topowe ramy z serii B - powiedział Sadowski. Zawodnicza wersja R+ na XTR-ze będzie pewnie obscenicznie droga, a R11 na SRAM X7/X9, kołach DT Swiss X 1700, aluminiowych komponentach Eastona EA70, Fox 32 Float Evolution, będzie kosztował około 9500 zł.

Rama jest bardzo efektowna i czytelnie rzeźbiona. Mimo tego jej masa w rozmiarze L tylko nieznacznie odbiega od poziomu, jaki wyznaczyli jej konkurenci z testów bB. Sprzedawcy nie będą mieli najmniejszego problemu w wytłumaczeniu klientowi, po co znalazły się w niej te wszystkie rozdęcia, przewężenia i zagięcia – wszystko jest logiczne i naprawdę bardzo ładne. Ale jeszcze dwa, trzy rzeźbiarskie efekty więcej i niebezpiecznie zbliżylibyśmy się do kiczu i przesady. Wykorzystano wszelkie nowoczesne technologie znane w carbonowych ramach z wyjątkiem stałej osi tylnego koła. Czy wraz z nią R12 uzyskałby lepszy wynik w teście sztywności bocznej ogona?


Cały tekst znajdziecie w magazynie bikeBoard 9/2014 (gdzie kupić)

Kup e-wydanie


Kross Level R12
12 999 zł
Kross www.kross.pl
Współczynnik bB: 100 g za 141 zł
Rama: carbon SL
Rozmiary: S, M, L
Rozmiar testowany: 535 mm – L
Baza kół: 1112 mm
Długość tylnego widelca: 430 mm
Długość górnej rury: 590 mm
Wysokość osi suportu: 285 mm
Wysokość kierownicy: 1035/993 mm (mostek na +/- w tym 10 mm podkładek)
Kąt główki ramy: 69,7°
Kąt rury podsiodłowej: 74°
Masa kompletnego roweru: 9180 g*
Masa ramy: 1395 g 1500 g (łożyska suport i linka)
Masa przedniego koła: 1550 g
Masa tylnego koła: 1930 g
Skok amortyzacji: 100 mm
Przedni widelec: Rock Shock SID XX Solo Air 27.5, stożkowa aluminiowa rura sterowa (1623 g)
Koła: DT Swiss XR 1501 27,5 (oś 15 mm)
Opony: Schwalbe Rocket Ron Evo 27,5x2.1” (465 g, dętka: 200 g
Korby: SRAM X1 36 z.
Łożyska suportu: SRAM GXP MTB Pressfit ???
Kaseta: SRAM XG-1180 (10–42 z.) 11-rz.
Łańcuch: SRAM PC-X1
Przerzutka przód: -
Przerzutka tył: SRAM X01
Manetki: SRAM X1
Hamulce: Avid X0 , tarcze: Avid HSX 180 / 160 mm
Kierownica: Easton EC70 , 31.8x740 mm
Wspornik kierownicy: Easton EA 90 , 110 mm
Łożyska sterów: Kross 1 i 1/8” - 1 i 1/2”
Wspornik siodełka: Easton EC70 , 31.6 x 400 mm
Siodełko: Fi”zi:k Tundra M1
Pedały: -
* masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl

Dodano: 2014-09-04

Autor: Opracował: Miłosz Kędracki, foto: Piotr Staroń

Tagi: Kross, 2015

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Santa Cruz High Tower LT

Canyon Neuron AL 8.0

Rockrider XC100s

Fuji Supreme 1.1

Merida Scultura 5000

Bloki szosowe vs MTB