Węglowy F-Si rozpala wyobraźnię, ale kosztuje majątek. Nadzieję kolarzy bez dzianego sponsora budzi wersja na aluminiowej ramie. Po tym teście gotowi jesteśmy odpowiedzieć na dwa pytania: czy aluminiowa rama to przeżytek oraz czy F-Si 1 jest wart swojej ceny?


Pozycja
Wysoki kokpit − takie mam subiektywne wrażenie zaraz po starcie. Wyreguluję to potem - myślę i ruszam na pętlę testową. Wymusza mocne ugięcie łokci. Szybko przyzwyczajam się do takiej pozycji i muszę powiedzieć, że do jazdy w terenie jest OK, zwłaszcza przy dłuższych eskapadach. Jedynie na otwartych, szybkich odcinkach, szczególnie pod wiatr, wysoki przód działa na niekorzyść. Po obniżeniu mostka robi się bardziej agresywnie i „sportowo”. Zakres regulacji, jak dla moich 178 cm, okazał się wystarczający i dopasowanie roweru nie sprawia większych problemów. Wszyscy testerzy zgodnie chwalą bardzo dobrze dobraną szerokość wygodnej kierownicy. Geometria pod siodłem sprzyja wysokiej kadencji, co ułatwia dynamiczną jazdę.


Prowadzenie
Bardzo szybko reaguje na polecenia bikera i nie potrzeba specjalnie się wysilać, by zainicjować zmianę kierunku jazdy. Na podjazdach przód idzie bardzo stabilnie, spokojnie i bez podskoków. F-Si płynnie pokonuje zarówno nawroty przy małych prędkościach, jak i szybkie, kręte single. Wykazuje się brakiem nerwowości oraz dużą precyzją prowadzenia. Zachowuje się (...)


Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 4/2016 (gdzie kupić)

Kup e-wydanie



Poniżej publikujemy pełną specyfikację testowanego modelu oraz dodatkowe zdjęcia.

Cannondale F-SI 1
Cena: 10 999 zł
Współczynnik bB: 100 g za 93 zł
Aspire Sports, s.r.o. www.cannondalebikes.pl

Rama: aluminium
Rozmiary: 27.5” - S; 29” - M, L, XL
Masa kompletnego roweru: 11 860 g*
Masa ramy: 1630 g
Masa przedniego koła: 1950 g
Masa tylnego koła: 2650 g
Przedni widelec: Lefty PBR 2.0 100 29, aluminiowa rura sterowa (1776 g)
Piasty / Obręcze: Lefty 60 (15 mm) i Formula DC-22 / Stan’s No Tubes ZTR Rapid 25
Opony: Schwalbe Racing Ralph Performance TLE 29x2.1” (716 g, dętka 203 g)
Korby: Cannondale Si, zebatki FSA 36-26 z. (175 mm)
Łożyska suportu: Cannondale BB30
Kaseta: Shimano CS-HG50-10 (11-36) 10-rz.
Łańcuch: KMC X10
Przerzutka przód: Shimano Deore FD-M618
Przerzutka tył: Shimano XT RD-M786
Manetki: Shimano SLX SL-M670
Hamulce: Shimano Deore M615, tarcze Shimano SM-RT56 180/160 mm
Kierownica: Cannondale C3, 700 mm
Wspornik kierownicy: Cannondale C3, 90 mm
Łożyska sterów: Cannondale Headshock FSI 1i1/2”
Wspornik siodełka: Cannondale C3, 27.5x350 mm
Siodełko: Cannondale Stage 3
Pedały: -

Dodano: 2016-04-05

Autor: Tekst: Krzysiek Ambrozik, Jacek Sołtysiak, Michał Woźniczka

Tagi: Cannondale

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Sprzęt 2019

Przedwyścigowe dylematy sprzętowe

Singletrails Lechnica

Malta – Krawędzią klifu