Seria Big.Nine to wyścigowy rower do XC i maratonów o bardzo sportowej geometrii. Jednak wersja ze wspomaganiem jest trochę łagodniejsza.

Ma wyższą główkę i dodatkowo bardzo wysoki dekielek od sterów. Długość górnej rury jest mniejsza, przez to pozycja nie jest wybitnie sportowa. Może i nieco mniej efektywna, ale za to komfort jazdy jest znacznie większy. Dzięki temu, na długim dystansie nie będziemy narzekać na bóle w krzyżu. Moje przyzwyczajenia z jazdy na klasycznym rowerze sprawiają, że pokonywanie podjazdów jest frustrująco łatwe i to mino zastosowania nieco słabszego silnika, przeznaczonego do rowerów miejskich.


Co ciekawe, mimo wyższej pozycji, nawet na bardzo stromych podjazdach przednie koło jedzie pewnie po podłożu, pozwalając na precyzyjne sterowanie. Oczywiście pod strome wzniesienia najlepiej jest używać trybu Normal lub High, dzięki którym nie tylko wyjedziemy szybciej, ale również pokonamy trudniejsze technicznie odcinki. Oczywiście jeśli będziesz katować rundy XC na najwyższych obrotach, bateria wystarczy jedynie na około 40 km. Na zjazdach wspomaganie nie przydaje się i na rowerze bez „e” pojechałbyś szybciej. Wyższa masa oraz zastosowana nóżka sprawia, że wszystko (...)


Cały test znajdziecie w magazynie Rowery elektryczne - wydanie specjalne magazynu bikeBoard (gdzie kupić)

Możesz też kupić e-wydanie

SPECYFIKACJA
Merida eBig.Nine 500
cena: 12 990 zł
Merida Polska, www.rowerymerida.pl

Rama: aluminium
Przedni widelec: Manitou Machete Comp TS Air
Piasty / Obręcze: Shimano Deore HB/ FH-M6010 (15x100 / 12x148 mm) / Merida Comp CC
Opony: Maxxis Forekaster 3C MaxxSpeed EXO TR 29x2,2” (701 g, dętka 156 g)
Korby: FSA Vero 38 z. (175 mm)
Kaseta: Shimano CS-HG500-10 (11-42) 10-rz.
Łańcuch: KMC X10
Przerzutka tył: Shimano Deore RD-M6000-GS
Manetki: Shimano Deore SL-M6000 / Shimano SW-E6010, Shimano SC-E6010
Hamulce: Shimano BR-MT500, tarcze Shimano SM-RT10 180 mm
Kierownica: Merida Expert, 720 mm
Wspornik kierownicy: Merida Expert, 90 mm
Wspornik siodełka: Merida Expert, 30,9x400 mm
Siodełko: Merida Sport, stalowe pręty

Dodano: 2018-06-15

Autor: Tekst: Kuba Chryczyk, zdjęcia: Miłosz Kędracki

Tagi: Merida

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Santa Cruz High Tower LT

Canyon Neuron AL 8.0

Rockrider XC100s

Fuji Supreme 1.1

Merida Scultura 5000

Bloki szosowe vs MTB