Dekada, tyle czasu minęło od pojawienia się Reigna. Na przestrzeni lat ewoluował: tracił na masie, zmieniała się konstrukcja ramy, czasem ujmowano mu skoku, ale system Maestro niezmiennie znajduje uznanie wśród testerów.

Tym razem Giant postanowił mocno popracować nad ulepszeniem geometrii. Jak przebiegała praca nad jej doborem, opisywaliśmy w bB #9/2014, przy okazji testu modelu o ramie z włókna węglowego. Teraz przyszedł czas na aluminiowy egzemplarz, który wpuściliśmy w całą procedurę testową: mierząc, ważąc, wyginając i katując. Jak wcześniej pisaliśmy, nowy Reign to nowa jakość, czy lepsza, czy gorsza – zależy od oczekiwań. Osobiście długo czekałem aż ten rower zostanie wyposażony w większe koła. No i doczekałem się, ale kilka cech mnie zaskoczyło. Zacznijmy od tego jak rower się prowadzi...

W górę
Tego typu maszyna, z widelcem bez możliwości skrócenia skoku, to jakaś pomyłka – pomyślałem przeglądając specyfikację. Na pierwszym stromym podjeździe musiałem zrewidować to przekonanie. Za sprawą geometrii roweru, nawet bez skracania amortyzatora, nie trzeba się bardzo pochylać nad kierownicą, żeby utrzymać koło na ziemi. (...)


Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 6/2015

Możesz też kupić e-wydanie

Poniżej znajdziecie pełną specyfikację testowanego modelu oraz dodatkowe zdjęcia.

Czasy, kiedy szkieletem roweru była goła rama minęły. Szkieletem tego roweru jest rama wraz z widelcem o specjalnie dobranym offsecie.


Giant Reign 27.5 LTD
Cena: 10 499 zł
Współczynnik bB: 100 g za 72 zł
Giant Polska, www.giant-bicycles.com

Rama: aluminium AluxX SL
Rozmiary: S, M, L, XL
Masa kompletnego roweru: 14 670 g
Masa ramy: 3080 g (bez dampera)
Masa przedniego koła: 2180 g
Masa tylnego koła: 2780 g
Przedni widelec: Rock Shox Pike RC 27.5 Solo Air, aluminiowa stożkowa rura sterowa (1877 g)
Damper: Rock Shox Monarch RT DemonAir (303 g)
Piasty/Obręcze: Giant Tracker (osie 15 mm / 12x142 mm) / Giant P-AM-2 27,5”
Opony: Schwalbe Hans Dampf Performance Line 27.5x2.35” (800 g, dętka: 202 g)
Korby: Shimano Deore FC-M615 38-24 z. (175 mm)
Łożyska suportu: Shimano Pressfit (73 mm)
Kaseta: Shimano CS-HG50-10 (10-36) 10-rz.
Łańcuch: KMC X10
Przerzutka przód: Shimano Deore FD-M610
Przerzutka tył: Shimano SXL RD-M 670
Manetki: Shimano Deore SL-M610 Hamulce:Shimano Deore BL/BR-M615
Kierownica: Giant Contact SL, 800 mm
Wspornik kierownicy: Truvativ Holzfeller, 80 mm
Łożyska sterów: FSA 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Rock Shox Reverb Stealth 125 mm, 30.9x420 mm
Siodełko: Giant Contact
Pedały: -

Dodano: 2015-06-02

Autor: Tekst: Marcin Wielkiewicz

Tagi: Giant

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920