Przedstawiciel: FHU Dobry, tel. (0-12) 657-32-53, dobryworld.com , www.formula-brake.it
Cena : 1150 zł (komplet na jedno koło), klocki 94 zł
Masa : 454/421 g (komplet na przednie/tylne koło)
Wymiary tarczy : FR - 185/160 mm (przód/tył), DH - 205/185 mm
Ilość ruchomych docisków: 4

System: otwarty
4-Racing DH/FR to najmocniejszy model w stajni Formuli. Pojawił się w zeszłym roku jako rozwinięcie modelu 4-Racing XC. Czterotłoczkowa konstrukcja pracująca w systemie otwartym przeznaczona jest do freeride'u i downhillu.

Z PUDEŁKA
4-Racing DH/FR sprzedawane jest w dwóch wersjach: DH z tarczami 205/185 mm i FR z tarczami o wielkości 185/160 mm. My testowaliśmy hamulec w wersji FR. Korpus hamulca, klamka i zbiorniczek wyrównawczy wykonane zostały z aluminium. Wyjątek stanowi pokrywa zbiorniczka wyrównawczego wykonana z tworzywa. Tarcza mocowana jest do piasty za pomocą sześciu śrub, a zacisk hamulca montowany jest na uchwycie międzynarodowym. Przy klamce znajduje się małe pokrętło pozwalające precyzyjnie, zgodnie z własnymi preferencjami, wyregulować odległość klamki od kierownicy. Hamulec sprzedawany jest w stanie napełnionym (płyn hamulcowy DOT 4), gotowym do jazdy

TEST

0 km - montaż hamulca nie powoduje większych problemów niż inne mocowane na uchwycie międzynarodowym (dobór podkładek, zabawa z geometrią uchwytu itp.). Do rozkręcenia obejmy klamki i przykręcenia tarczy konieczny jest klucz torx 25. Sporej wielkości zbiorniczek wyrównawczy (przypominający kształtem małą trumnę) i trochę nieszczęśliwe wyprowadzenie przewodu hydraulicznego powoduje, że trudno jest idealnie spasować klamkę hamulca z dźwignią zmiany biegów. Trzeba się liczyć z tym, że będzie ona bardziej odsunięta od klamki niż byśmy sobie tego życzyli. Rozpoczynam docieranie hamulca.

10 km - mimo że hamulec został zamontowany na Marzocchi Bomber, w czasie pokonywania zakrętów słychać jak tarcza (185 mm) ociera o klocki.

30 km - po transporcie roweru samochodem, w trakcie którego rower został obrócony do góry kołami okazuje się, że hamulec nie łapie tak jak poprzednio. Sytuacje awaryjnie ratuje pokrętło pozwalające odsunąć klamkę od kierownicy, ale rower trafia do serwisu w celu odpowietrzenia.


Strict Standards: Only variables should be passed by reference in /home/bikeboard/domains/bikeboard.pl/public_html/smarty/plugins/function.x_paginator.php on line 35

Dodano: 2004-01-31

Autor: Tekst: Paweł Kisielewski

Tagi: FR, DH, hamulce, Formula, test

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920