Po dwuletniej przerwie, w kolekcji ponownie pojawi się Reign. Giant celowo unika skompromitowanego w Ameryce określenia enduro nazywając ten typ rowerów mianem „górski o skoku 160 mm” i fajnie.

Reign będzie występował w dwóch wersjach. Model Advanced z przednim trójkątem wykonanym z włókna węglowego dostępny będzie w dwóch specyfikacjach: Advanced 27,5 0 Team oraz Advanced 27,5 1.
Całkowicie aluminiowa odmiana Reigna też będzie sprzedawana w dwóch wersjach wyposażenia: Reign 27,5 1 oraz Reign 27,5 2.

Patrząc na realne masy (podamy je w artykule we wrześniowym wydaniu magazynu bikeBoard ) oraz specyfikacje, warto będzie skupić się na wersjach aluminiowych. Węglowe są wprawdzie piękne, lekkie i bardzo odporne, wymagają jednak wyjątkowo odpornego konta bankowego. No cóż, za topowy sprzęt na którym można wygrywać w EWSie trzeba zabulić i koniec.

Reign stworzony jest na epickie ścieżki, kiedy rider musi mieć pełnię zaufania do sprzętu żeby pokonać skały, korzenie i koleiny.
Tako rzecze Giant. I wie co mówi.

Podczas testów w okolicach Whistler w Kanadzie - najlepszych rejonach MTB na Ziemi - wyrobiliśmy sobie własne zdanie, nasz test przeczytacie we wrześniowym bikeBoardzie.

Koła: 27,5”
skok: 160 mm

Geometria dla rozm M:
kąt główki: 65°
reach: 44,6 mm
długość ogona: 43,4 mm
długość górnej rury: 62 cm
offset widelca: 46 mm
damper: 200x57 mm
masa ramy: 2400 g ALUXX SL, Advanced: 2260 g (bez dampera)

Powyższe dane mówią że jest długi i niski. Wprowadzone modyfikacje do działania Maestro (niżej umieszczone łożyska dolnej krzywki oraz łożyska maszynowe w górnej krzywce) owocują płynnością działania zawiechy i czynią ten rower bezbłędnym uzupełnieniem kolekcji pomiędzy ścieżkowym Trance SX 27,5” a nowym Glory na kołach 27,5”. Reigna stworzono do ostrej jazdy szlakowej, ścigania enduro na każdym poziomie: od EWS po lokalne zawody enduro.

Zastosowane technologie

1. MEGADRIVE
Precyzyjnie zaprojektowana dolna rura ramy o lekko kwadratowym przekroju pozwala uzyskać nieprzeciętną sztywność główki oraz odporność na siły wywołane pedałowaniem.

2. POWERCORE
Potężna mufa suportu wspiera mocowanie dolnej krzywki wahacza i wyróżnia się w pełni zintegrowana mufą suportu 92 mm. Asymetryczny wahacz jest bardziej odporny na siły wywołane naprężaniem łańcucha.

3. OVERDRIVE
Giant zrezygnował z niepopularnego rozwiązania Overdrive 2 i poprzestał na sterówce 1 1/8 – 1,5”. dzięki temu bez przeszkód można korzystać z mostków innych producentów.

4. MAESTRO
Krótkie krzywki wahacza zaosiowane są w czterech miejscach. Giant twierdzi że to najbardziej aktywne wśród efektywnych zawieszeń rowerowych.

5. WEWNĘTRZNE PROWADZENIE PANCERZY
unikalne w kształcie i umiejscowieniu otwory poprawiają wygląd, sprytna wypraska z elastycznego tworzywa otula rurkę łańcuchową wahacza i jest jednocześnie prowadnicą pancerza na wahaczu.

6. GEOMETRIA 27,5”
Agresywna geometria z płaskim kątem główki, dłuższym przodem oraz skróconym ogonem ma duży rozstaw osi i jest dopasowana do kół o średnicy 27,5”

7. KOMPATYBILNOŚĆ 142/135
Haki tylnego koła są kompatybilne z osiami obu formatów i pozwalają użytkownikowi wybrać to co mu pasuje.

Dodano: 2014-08-04

Autor: Miłosz Kędracki, foto: Sterling Lorence

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920