
Romet ERE 500
Porównanie Rometa ERE do legendarnego komara ze spalinowym silnikiem i pedałami byłoby trywialne. Ale coś jest na rzeczy, bo kiedy dostałem kluczyki do nowego Rometa ERE 500 stwierdziłem, że marzenia się spełniają. Autorzy są z pokolenia, któremu komar albo motorynka śniły się po nocach.
E-bike na plusach od Rometa ma ładną sylwetkę i ciasno wpasowane zawieszenie. Duże opony wyrównują proporcje roweru zaburzone baterią i silnikiem. Porównania mas nie unikniemy. Tak, jest cięższy od zwykłego, ale ważący 20 ,6 kg ERE jest porównywalny do „wychudzonych” e-hardtaili, bo testowane przez nas fulle były nawet o 3 kg cięższe. I docenicie to, przerzucając go przez zwalone drzewo czy wpychając go na zbyt stromy i śliski by jechać beskidzki szlak.
Zastosowanie plusów to bardzo rozsądny ruch, ponieważ wielkie opony na szerokich obręczach znieczulają ostre krawędzie przeszkód, co w rowerze, który nieszczególnie rwie się do lotu jest przydatne. Zwiększona przyczepność pozwała skorzystać z dodatkowych 250 W mocy, których dodaje wspomaganie Shimano Steps. Docelowo ma ono pracować w czterech trybach: Walk, Eco, Trial i Boost. Pierwszy z nich włączał się na podejściach na dosłownie sekundę, więc nie był zbyt przydatny. Ale i tak wszyscy testerzy na początek chcieli sprawdzić tryb, w którym (...)
SPECYFIKACJA
Romet ERE 500, www.romet.pl
Cena: 13 999 zł
Rama: aluminium 6061
Przedni widelec: X-Fusion McQueen RL2, aluminiowa stożkowa rura sterowa (1900 g)
Damper: RockShox Monarch RL 200x57 mm
Piasty / Obręcze: Romet (15x110 / 12x148 mm) / Alexrims MD35
Opony: Schwalbe Nobby Nic EVO TLE 27,5x2,8” (900 g, dętka 210 g)
Korby: Shimano STEPS E8000 36 z. (175 mm)
Silnik: Shimano STEPS E8000)
Bateria: Shimano BT-R8010 504 Wh (14 Ah)
Kaseta: Shimano SLX CS-M7000 (11-42) 11-rz.
Łańcuch: KMC X11 | Przerzutka tył: Shimano SLX
RD-M7000 GS | Manetki: Shimano SLX Sl-M7000
Hamulce: Shimano SLX BR-M7000, tarcze Shimano SM-RT70 180 mm
Kierownica: Kore Mega, 760 mm
Wspornik kierownicy: Kore Repute, 50 mm
Łożyska sterów: 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Kore Aerox, 31,6x400 mm
Siodełko: Selle Italia Q-bik, stalowe pręty
Cały test znajdziecie w bikeBoard 6/2017 (gdzie kupić). Możesz też kupić e-wydanie
Dodano: 2017-06-12
Autor: Tekst: Darek Górka i Miłosz Kędracki, zdjęcia: Piotr Staroń
Reklama