W tym teście porównaliśmy trzy rowery HT o wyścigowym przeznaczeniu. Dwa z nich to twentyninery (Orbea i GT) i jeden 650b (Shockblaze). Znajdziecie tu odpowiedź na pytanie, jak wypadają koła różnej średnicy w bezpośredniej konfrontacji w warunkach trudnych tras XCM oraz jak sprawdza się w takich realiach napęd 1x11 w porównaniu do 2x10 oraz 3x10.

Pozycja
Nominalnie wszystkie rowery mają tę samą wielkość „L”, jednak pozycja zajmowana na poszczególnych z nich jest bardzo różna. GT okazał się wielgachny, moje 183 cm wzrostu nie wystarczyły na zajęcie optymalnej pozycji za kokpitem. Inny spośród naszych testerów, Bartek (180 cm), raportuje: - Zaskar jest ogromny, ma bardzo długą górna rurę przedniego trójkąta (625 mm), mam wrażenie jakby rozmiarówka była sporo zawyżona. Mimo krótkiego mostka i sztycy bez offsetu sylwetka jest bardzo wyciągnięta, co utrudnia sprawne manewrowanie. Na Almie pozycja jest dobrze ustawiona i, mimo że kokpit nie znajduje się bardzo nisko, pozwala przyjąć dość sportową sylwetkę (...)

Test porównawczy rowerów GT Carbon 9R Elite, Orbea Alma M50 i Shockblaze KRS Elite Performance 27,5 znajdziecie w papierowym wydaniu bikeBoard 7/2014 (gdzie kupić)

Możesz też kupić e-wydanie magazynu

Poniżej znajdziecie pełną specyfikację testowanego modelu oraz dodatkowe zdjęcia.

Shockblaze KRS Elite Performance 27.5 na pierwszy rzut oka wszystko naj... (najlżejszy, najsztywniejszy, najlepiej wyposażony), tylko jedna rzecz może powstrzymać przed seryjnym wygrywaniem wyścigów XC...

cena: 9 999 zł
Polbike www.shockblaze.pl
Współczynnik bB: 100 g za
Rama: carbon monocoque
Rozmiary: 38, 43, 48, 53 cm
Rozmiar testowany: 485 mm
Baza kół: 1090 mm
Długość tylnego widelca: 434 mm
Długość górnej rury: 595 mm
Wysokość osi suportu: 290 mm
Wysokość kierownicy: 1010/985 mm (mostek na +/- w tym 20 mm podkładek)
Kąt główki ramy: 71,1°
Kąt rury podsiodłowej: 74,3°
Masa kompletnego roweru: 10 560 g*
Masa ramy: 1320 g
Masa przedniego koła: 1770 g
Masa tylnego koła: 2170 g
Skok amortyzacji: 100 mm
Przedni widelec: Fox 32 Float CTD 650B Evolution Series, aluminiowa, stożkowa rura sterowa (1850 g)
Koła: Mavic Crossride 650B
Opony: Schwalbe Rocket Ron Evo / Racing Ralph Evo 27.5x2.25” (490/511 g, dętka 200 g)
Korby: SRAM X01 30 z. (175 mm)
Łożyska suportu: SRAM GXP (68 mm)
Kaseta: SRAM XG-1195 (10-42) 11-rz.
Łańcuch: SRAM PC-1170
Przerzutka przód: -
Przerzutka tył: SRAM X01
Manetki: SRAM X01 Gripshift
Hamulce: Formula RX , tarcze: Formula One Piece 180/160 mm
Kierownica: Shockblaze SPT , 31,8x720 mm
Wspornik kierownicy: Shockblaze SPT
Łożyska sterów: FSA 1i1/8i1i1/2”
Wspornik siodełka: Shockblaze SPT , 31,6x400 mm 700/825 mm
Siodełko: Selle Italia X1 (Shockblaze)
Pedały:
* masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl

Dodano: 2014-07-11

Autor: Tekst: Kuba Chryczyk, współpraca: Jarek Hałas, Bartek Rychlicki, foto:

Tagi: hardtail, carbon, Shockblaze

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Sprzęt 2019

Przedwyścigowe dylematy sprzętowe

Singletrails Lechnica

Malta – Krawędzią klifu