Jeszcze kilka lat temu można było sobie tylko pomarzyć o kilometrach znakomicie zaprojektowanych ścieżek, jakie obecnie mamy do dyspozycji w Polsce i najbliższych częściach Europy.

B oom na ośrodki z łatwo dostępnymi i świetnie utrzymanymi ścieżkami jest widoczny nie tylko w Europie. Rychlebki, bielskie Enduro Trails czy Trutnov odwiedzają prawdziwe hordy. Z drugiej strony wielu rowerzystów nadal, przynajmniej od czasu do czasu, woli eksperymentować i eksplorować nieznany teren w poszukiwaniu „nieposkromionej dziczy”.


Najpierw są wieczory nad mapami, potem godziny mozolnego noszenia i przedzierania się przez krzaki, a na koniec, po paru nietrafionych decyzjach, upragniona linia: 200–300 metrów ekskluzywnej satysfakcji. Czy są jeszcze rowery do takich wybryków? Chcąc rzetelnie sprawdzić Stache'a Full 8 udaliśmy się do Chorwacji, która bynajmniej nie jest singletrackowym rajem, za to jest tam sporo wysokich gór i grubo ciosanych, pieszych szlaków, prowadzących często po luźnych głazach lub nagich, ostrych skałach. Nie brakuje również ekstremalnych stromizn i wielu pułapek, takich jak skalne progi, przepaści i ciasne zakręty. Szybka analiza trailforksa pokazała, że tereny, w które się wybieramy, nie są zbyt często odwiedzane przez rowerzystów, co dawało poczucie prawdziwej eksploracji. To, że czeka nas trudna górska przeprawa
było jasne od samego początku (...)


Cały test znajdziecie w bikeBoard 6/2018 (gdzie kupić). Możesz też kupić e-wydanie.


SPECYFIKACJA
Trek Full Stache 8
cena: 15 499 zł
www.trekbikes.com

Rama: aluminium Alpha Platinum
Przedni widelec: RockShox Pike RL, aluminiowa stożkowa rura sterowa (2116 g)
Damper: Fox Performance EVOL RE:aktiv
Piasty / Obręcze: Bontrager (15x110 / 12x148 mm) / Sunringle Duroc 40 SL
Opony: Bontrager XR4 Team Issue 29x3,0” (1139 g, dętka 395 g)
Korby: Truvativ Descendant 6K 30 z. (175 mm)
Łożyska suportu: SRAM GXP Pressfit
Kaseta: SRAM XG-1275 (10-50) 12-rz.
Łańcuch: SRAM GX
Przerzutka tył: SRAM GX
Manetki: SRAM GX Trigger
Hamulce: SRAM Guide R, tarcze SRAM Centerline 180 mm
Kierownica: Bontrager Line, 760 mm
Wspornik kierownicy: Bontrager Line, 60 mm
Łożyska sterów: 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Bontrager Line Dropper 125 mm, 31,6 mm
Siodełko: Bontrager Evoke 2, pręty Cr-Mo

Dodano: 2018-06-11

Autor: Tekst i zdjęcia: Adam Piotrowski

Tagi: Trek

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Nowości 2019

Raport z Pucharu Świata XC

Specialized Stumpjumper Expert 29
NS Bikes Snabb 29 Plus 2
Marin Rift Zone 1 29
Trek Full Stache 8
Cannondale Synapse Carbon Disc Red eTap