Jak na prawdziwego twardziela, nie grzeszy pstrokatymi kolorami i „bieberowskim” imagem. Przypaloną szarzyzną wzbudza respekt i delikatnie podnosi ciśnienie wpasowanymi w wizerunek tajemniczymi, zielonawymi „tatuażami”. „Żylasta”, wyrzeźbiona w trapez postura dolnej rury z marszu gwarantuje wysoką sztywność i zapewniam, że nie wykazała ani odrobiny subtelności traktując moje łąkotki. Trzeszczą do teraz. Ale przynajmniej wiem, że para nie szła w gwizdek. Renegade ładuje po większości ścieżek (zapamiętajcie) bardzo ochoczo i dynamicznie. Głównie za sprawą sztywnej ramy jest szybki i bardzo precyzyjny. Ważące ponad 4,5kg koła z początku wydały mi się nieco ociężałe. Ale dzięki naprawdę lekkim Schwalbe (inwestując w dętki spokojnie urywamy kolejne 180-200 g i zamykamy rower w 13kg!!) da się na nich efektywnie przyspieszać, choć znacznie więcej zalet niż w sprincie znajdą oczekujący trwałości stali bywalcy maratonów. Stworzono je na długie, równe podjazdy i trudne zjazdy. Niskie opory bieżnika dodatkowo wspomogą na karkonoskim szutrze. Renegade to niezły dzikus. Gęste, leśne ostępy odkrywają prawdziwe jego oblicze i poziom pewności.

Po pełen artykuł zapraszamy do papierowego wydania bikeBoard 4/2013 (gdzie kupić)
Poniżej znajdziecie pełną specyfikację testowanego modelu oraz dodatkowe zdjęcia.

Mbike Renegade DSX 27,5
3899 zł
Współczynnik bB: 100 g za 30 zł
Rama: aluminium
Rozmiary: 17”, 19”, 21”
Rozmiar testowany: 460 mm - 19”
Baza kół: 1088 mm
Długość tylnego widelca: 433 mm
Długość górnej rury: 605 mm
Wysokość osi suportu: 307 mm
Kąt główki ramy: 69,8°
Kąt rury podsiodłowej: 72,2°
Masa kompletnego roweru: 13 170 g*
Masa ramy: 2088 g
Masa przedniego koła: 1960 g
Masa tylnego koła: 2640 g
Skok amortyzacji: 100 mm
Przedni widelec: Suntour XCM RL, stalowa rura sterowa (2630 g)
Piasty: KT SR6F / KT-M4CR
Obręcze: Alexrims SX-44 650B
Opony: Schwalbe Racing Ralph 650Bx2,25” Performance (560 g, dętka 260 g)
Korby: Truvativ AKA 44-32-22 (170 mm)
Łożyska suportu: Truvativ GXP (68 mm)
Kaseta: SRAM PG-1030 (11-36) 10-rz.
Łańcuch: KMC X10
Przerzutka przód: Shimano SLX RD-M670
Przerzutka tył: Shimano SLX FD-M671
Manetki: Shimano Deore SL-M591
Hamulce: Avid Elixir 3, tarcze: Avid HS1 160 mm
Kierownica: Kalloy Uno HB-RB12, 31.8x640 mm
Wspornik kierownicy: Kalloy Uno AS-025, 105 mm
Łożyska sterów: FSA 1i1/8”–1,5''
Wspornik siodełka: Kalloy Uno SP-619, 31.6 x 400 mm
Siodełko: MBike Performance
Pedały: -
* masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl

Dodano: 2013-04-09

Autor: Źródło: Jarek Hałas

Tagi: hardtail, MBIKE, 650

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

  • Sportful Dolomiti Race
  • Rajdy dla Frajdy 2018
  • Jazda na rowerze a smog
  • Jak przygotować rower do sezonu zimowego?
  • Sygnalizacja w garści