Ci, którzy do sklepu chodzą z wagą, prawdopodobnie nie będą go chcieli na nią postawić. Ci, którzy kochają drogie napisy, na osprzęcie ich nie znajdą.
Ale ci, którzy po prostu chcą sobie pojeździć, będą miło zaskoczeni.

Dopiero kiedy dosiądziemy MX29, dowiemy się o jej zaletach. A warto, choć schowane są głębiej niż warstwa lakieru na ramie. Wszystkie przeprowadzone przez nas pomiary wykazały wartości przekraczające średnią dla tej klasy rowerów. Podnosząc rower do góry trudno poczuć minimalnie większą niż średnia masę, natomiast skręcając na dziurawej nawierzchni (popatrzcie na wyniki sztywności) czuć, że Orbea jedzie dokładnie tam, gdzie to sobie wymyśliłeś. Jednocześnie to nie jest blok metalu, a rama dobrze tłumi nierówności. Co prawda amortyzator nie radzi sobie z dużymi nierównościami tak jak droższe jednostki, ale (...)

Pełny test znajdziecie w bikeBoard 3/2014 (gdzie kupić)

Możesz też kupić e-wydanie magazynu

Zobacz kolekcję ORBEA 2014 w katalogu on-line


Poniżej znajdziecie pełną specyfikację testowanego modelu oraz dodatkowe zdjęcia.


Orbea MX 29 10
Cena: 3699 zł
Współczynnik bB: 100 g za 26 zł
Rama: aluminium
Rozmiary: M, L, XL
Rozmiar testowany: 425 mm – M
Baza kół: 1074 mm
Długość tylnego widelca: 450 mm
Długość górnej rury: 585 mm
Wysokość osi suportu: 305 mm
Wysokość kierownicy:1035 mm / 1015 mm (mostek na plus/minus w tym 20 mm podkładek)
Kąt główki ramy: 70,7°
Kąt rury podsiodłowej: 72,2°
Masa kompletnego roweru: 14140 g*
Masa ramy: 2240 g
Masa przedniego koła: 2380 g
Masa tylnego koła: 3110 g
Skok amortyzacji: 100 mm
Przedni widelec: SR Suntour XCR 29 RL, stalowa rura sterowa (2290 g)
Koła: Orbea FW 29 Disc
Opony: Kenda K922-001, 29x2,1” (860 g, dętka: 170 g)
Korby: Shimano FC-M522 42-32-24 z. 170 mm
Łożyska suportu: Shimano BB-ES25 68 mm
Kaseta: Shimano CS-HG62-10 (11-36) 10-rz.
Łańcuch: Shimano CN-HG54
Przerzutka przód: Shimano Deore FD-M611
Przerzutka tył: Shimano Deore RD-M610
Manetki: Shimano Deore SL-M610
Hamulce: Shimano BL/BR-M395, tarcze: Shimano SM-RT56 160 mm
Kierownica: Orbea OC-I, 31,8x690 mm
Wspornik kierownicy: Orbea OC-II, 70 mm
Łożyska sterów: FSA 1i1/8”
Wspornik siodełka: Orbea OC-I, 27,2x400 mm
Siodełko: Selle Italia Q-bik
Pedały: VP plasikowo-stalowe
* masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl

Dodano: 2014-03-04

Autor: Tekst: Darek Górka, foto: Jacek Wejster

Tagi: Orbea

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Sprzęt 2019

Przedwyścigowe dylematy sprzętowe

Singletrails Lechnica

Malta – Krawędzią klifu