Jeden z najbardziej zapadających w pamięć rowerów tego sezonu. Od dawna żaden rower XC nie budził tak wielu emocji wśród testerów. Powodem nie był wyłącznie niebanalny wideł.

Ta długodystansowa gazela ma na swoim koncie szereg zwycięstw w najsłynniejszych etapówkach i maratonach rowerowych, takich jak Leadville 100, Absa Cape Epic czy Transalp Challenge.

Pozycja i prowadzenie
Canyon ma zwartą sylwetkę. Nieprzesadnie wydłużona górna rura oraz kąt podsiodłowy zbliżają siedzenie do kierownicy. W raportach czytamy: - Relatywnie wysoka, wyprostowana pozycja sprzyja szybkiej kadencji i wygodzie. Niektórzy testerzy mówili: - Przy pierwszym kontakcie z Canyonem miałem wrażenie, jakbym wsiadł na rower szyty na miarę. Można się poczuć jakby spędziło się na nim 5 lat. Pozycja na rowerze jest sportowa, ale mimo to wygodna, co sprawia, że dłuższe wyścigi tak nie męczą. Inni z początku zwracali uwagę na to, że rower wydaje im się „ciasny”. Marudzili na trochę za krótki mostek i mało wyciągniętą pozycję. Jednak wraz ze spływem kolejnych raportów przekonywaliśmy się, że zmieniają swoją optykę i koniec końców pozycja na Grand Canyonie spodobała się wszystkim biorącym udział w teście.
Testerzy raportowali: - W szybkich zakrętach świetnie się układa i pewnie prowadzi, w ciasnych pasażach również bardzo stabilny i precyzyjny. Inni dodawali: - Uwaga na szybką reakcję roweru! (krótki mostek). Przy pierwszych próbach wchodziłem za ostro i traciłem optymalny promień pod górę w ostrym skręcie. Jak się potem okazało, była to kwestia wyczucia błyskawicznej inicjacji, ale ciekawostką jest fakt, że tester na co dzień jeździ i ściga się 27,5-calowcem z krótszą bazą. Bo, jak raportowali kolejni: - Jak na rower na kołach 29 cali jest bardzo zwrotny, nieźle radził sobie w ciasnych łukach i nawrotach, a reakcja na zmianę kierunku jazdy jest rewelacyjna.
Testerzy zwracali uwagę na fakt że Canyon bardzo (...)

Cały test znajdziecie w bikeBoard 5/2015 (gdzie kupić)

Możesz też kupić e-wydanie

Poniżej znajdziecie pełną specyfikację testowanego modelu oraz więcej zdjęć

Sztyca podsiodłowa Canyon S25 VCLS 2.0 CF jest skonstruowana i działa jak najprawdziwszy resor. Dwie węglowe części sprawiają, że jej elastyczność przewyższa wszystko co do tej pory udało nam się zmierzyć w naszym laboratorium. Testerzy potwierdzają fenomenalne zachowanie wspornika siodła.
Widoczny na kolejnym zdjęciu ogranicznik skrętu chroni górną rurę przed harataniem o kierownicę. Bardzo sprytny patent.


Caynon Grand Canyon CF SLX 9.9 Oneby
cena: 15 439 zł **
Canyon www.canyon.com
Współczynnik bB: 100 g za 163 zł
Rama: carbon UHM, HE i HS
Rozmiary: S, M, L, XL
Rozmiar testowany: 445 mm – M
Baza kół: 1105 mm
Długość tylnego widelca: 442 mm
Długość górnej rury: 585 mm
Wysokość osi suportu: 305 mm
Wysokość kierownicy: 985/960 mm , mostek na +/- do tego 20 mm podkładek
Kąt główki ramy: 70.4°
Kąt rury podsiodłowej: 74,2°
Masa kompletnego roweru: 9440 g*
Masa ramy: 1240 g 1440 g ( pakiet , linka pancerze i mentka srama X01)
Masa przedniego koła: 1650 g
Masa tylnego koła: 1920 g
Skok amortyzacji: 100 mm
Przedni widelec: Rock Shox RS-1, carbonowa, stożkowa rura sterowa (1700 g)
Koła: DT Swiss XR 1501 Spline (osie 15 mm / 12x142 mm) kołnierze piasty 31 mm
Opony: Continental X-King Race Sport 29x2.2” (545 g, dętka: 153 g)
Korby: SRAM X01 32 z. (175 mm)
Łożyska suportu: Truvativ GXP Pressfit (90 mm)
Kaseta: SRAM X01 XG-1195 (10-42) 11-rz.
Łańcuch: KMC X11
Przerzutka tył: SRAM X01
Manetki: SRAM X01
Hamulce: Avid X0 , tarcze: Avid Centerline 180/160 mm
Kierownica: Caynon H20 Flat CF , 31.8x720 mm
Wspornik kierownicy: Caynon V14 , 85 mm
Łożyska sterów: Cane Creek 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Canyon S25 VCLS 2.0 CF , 30.9x400 mm
Siodełko: Ergon SM30 Evo
Pedały: -
* masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl
** cena zależna od kursu euro

Dodano: 2015-05-06

Autor: Tekst: Przemek Maciejowski, Jacek Sołtysiak, Krzysiek Ambrozik, Michał Urbankowski, Michał Woźniczka

Tagi: canyon

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Santa Cruz High Tower LT

Canyon Neuron AL 8.0

Rockrider XC100s

Fuji Supreme 1.1

Merida Scultura 5000

Bloki szosowe vs MTB