Na wielkanocnym stole w Redakcji, pojawiły się zajączek, jajeczko i babka piaskowa. Każdy przyniósł, co mógł, wnosząc do świątecznej atmosfery cząstkę siebie. Na sąsiednim stole, bikeBoardowym stole „tortur”, zagościła w tym czasie węglowa rama Meridy, która wiosennymi akcentami kolorystycznymi dopełniała atmosfery świąt. No i na tym w zasadzie koniec sielanki. Wraz z pierwszymi kaczeńcami wyruszyliśmy w teren, żeby zmierzyć się z mitem jednego z najbardziej utytułowanych hardtali na świecie.

POZYCJA
O kurczątko, ależ wygodnie! Po dokonaniu niezbędnych regulacji efekt dopasowania na linii maszyna–człowiek od razu zachęca do żwawej jazdy. Siedzi się dokładnie pośrodku, „w rowerze”, przyjmując pochyloną, sportową, a jednocześnie komfortową pozycję. Pozytywnego wrażenia dopełnia szeroka kiera oraz wygodne siodełko. Ale „ergonomiczne” gripy??? W sportowej jeździe przeszkadzają bardziej niż dają komfort na długich odcinkach.

PROWADZENIE
Geometria, którą podaje producent różni się nieco od zmierzonej w naszym laboratorium. Kąt podsiodłowy spłaszczony offsetem sztycy zachęca do niskiej kadencji i dociskania korb na stojaka. Jak się okazuje, to w zestawieniu z napędem Meridy nie wada. Napęd 1x11 o „twardej” charakterystyce predestynuje Big Nine do siłowego stylu jazdy rowerem. W ten sposób można uzyskać lepsze osiągi, niż (...)

Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 5/2016

Możesz też kupić e-wydanie

Merida Big.Nine 6000
Cena: 11 490 zł
Współczynnik bB: 100 g za 106 zł
Merida Polska, www.rowerymerida.pl
Rama: carbon Nano Matrix
Rozmiary: 17”, 19”, 21”
Masa kompletnego roweru: 10 810 g*
Masa ramy: 1410 g
Masa przedniego koła: 1870 g
Masa tylnego koła: 2400 g
Przedni widelec: Rock Shox Reba RL Solo Air, aluminiowa stożkowa rura sterowa (1673 g)
Piasty / Obręcze: Merida (15 mm / 12 mm) / DT Swiss 466d
Opony: Maxxis Ikon 29x2,2” (585 g, dętka 151 g)
Korby: SRAM S1000 30 z. (175 mm)
Łożyska suportu: SRAM GXP
Kaseta: SRAM XG-1175 (10-42) 11-rz.
Łańcuch: SRAM PC-X1
Przerzutka tył: SRAM X01
Manetki: SRAM GX Trigger
Hamulce: SRAM Guide R, tarcze SRAM Centerline 180/160 mm
Kierownica: Merida Pro, 720 mm
Wspornik kierownicy: Merida Pro, 90 mm
Łożyska sterów: FSA 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Merida Pro Carbon, 27,2x350 mm
Siodełko: Prologo Kappa 3
Pedały: -

*masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl

Dodano: 2016-05-18

Autor: Tekst: Krzysztof Gawron, zdjęcia: Piotr Staroń

Tagi: Merida, Merida Big Nine 6000

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Sprzęt 2019

Przedwyścigowe dylematy sprzętowe

Singletrails Lechnica

Malta – Krawędzią klifu