Droga redakcjo! (...)Trener mi mówił, że rower sam nie jeździ, ale „prosi” nie jeżdżą na Deore. (...) Ile trzeba wydać na wyczynowy rower do XC? Czy żeby wygrywać muszę mieć „carbonowe cudeńko”? Czy aluminiowa rama wystarczy, żeby myśleć o tytule Mistrza Polski? (...) Z kolarskim pozdrowieniem Daniel Ryba Hejka (...) Ostatnio bajkBoard pisze tylko o enduro zupełnie olewając nas startujących XC. Poprawcie się bo stracicie klijenta. (...) zróbcie test Gianta cross coantry! Kotek Danielu, żaden rower sam nie jeździ i trener ma świętą rację. Mamy dla Ciebie propozycję roweru gotowego na wszystko. Nawet na tytuł Mistrza Polski, czego ogromnie Ci życzymy. Sympatyczny Kotku, w 2006 na naszych łamach pokazaliśmy 200 stron tylko dla miłośników wyścigów MTB XC i XCM. Dział treningu, testy sprzętu, artykuły o XC i maratonach, zapowiedzi zawodów... A oto Giant XTC Zero - to najwyższy model aluminiowy ze stajni Gianta. I ma wszystko, czego potrzebujecie do zwycięstwa. Wybraliśmy go do testu, bo ma świetną i bardzo lekką ramę i zbudowano go na komponentach wróżących dziesiątki tysięcy bezawaryjnej jazdy. Rama, szczególnie w rozmiarze S, to piękność. Trudno oderwać wzrok od muskularnego i wyżyłowanego węzła główki ramy. Wycieniowana rura sterowa obejmująca zintegrowane stery i wycięte w aluminium logo budzi żądzę fetyszysty. Trójkątna w przekroju górna rura ramy jest jak wąska talia kobiety, aż chce się ją zmieścić w dłoni. Zespawane w monostay górne, lekko wygięte rurki tylnego trójkąta są arcydziełem minimalizmu. Zeszlifowane spawy mocującej go blaszki podnoszą ciśnienie wśród wierzących. Malowanie na szczotkowanym aluminium dyskretne i pikantne jak woalka. Aż słowo masa nie może przejść mi przez usta. Napiszę tylko: 1420 g. Regularna geometria, znane kąty i długości. Choć nie, bo zaskakuje króciutki „ogon”: 420 mm i spora w tym rozmiarze baza kół 1050 mm. A czemu nie SID? Bo tylko w najniższym hierarchicznie modelu dużej serii XTC Giant użył widelca o goleniach średnicy 28 mm. Wszystkie pozostałe pracują na goleniach .32 mm, bo dzięki temu płynność ugięcia i trwałość Reby jest wzorowa. Zastosowano Motion Control. Wzgardzane przez konserwatywnych zawodników. Wszyscy oni sygnalizowali nam, że chcą absolutnie blokowanego widelca. MC pozostawia centymetr skoku nawet po blokadzie. Ale manetka blokady na kierownicy jest wygodna, tłumienie powrotu wydajne, a Dual Air, czyli dwie przeciwstawne komory, pozwalają wybrać dowolną charakterystykę pracy. Mamy wrażenie, że to jakaś obsesja, a o takich rzeczach trudno dyskutować. Zwłaszcza że świeżo w pamięci mamy wypowiedzi polskich wyczynowców twierdzących, że „bez amora byłoby szybciej”.


Strict Standards: Only variables should be passed by reference in /home/bikeboard/domains/bikeboard.pl/public_html/smarty/plugins/function.x_paginator.php on line 35

Dodano: 2007-04-30

Autor: Tekst: Miłosz Kędracki, zdjęcie: bikeBoard

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920