Zniszczone boczne drogi, czy typowe nierówności poprzeczne nawierzchni pokonuje pozostawiając wrażenie, jakby wykonany był z innego materiału. Do włókna węglowego daleko, ale do odczucia tępego kowadła tym bardziej. Spory udział w tłumieniu drgań mogą mieć także koła. Ważący niemal 3,5 kg zestaw nie powala dynamiką, ale firmowane przez Gianta obręcze o niskim profilu biorą przynajmniej sporą część „tarki” na siebie. In minus dla komfortu działa niestety twarda i mało wygodna na dłuższą metę owijka. Rękawiczki wskazane. Zupełnie łyse opony, również z logo Gianta, z początku nie zachęcają do agresywniejszych „zagrań” na wilgotnej nawierzchni, ale o dziwo po 2-3 próbach można im zaufać. Aż dziw bierze, kto im takie gumy robi? Nie chcą się przyznać. Bez względu na to, zastosowana mieszanka gumy zapewnia wyraźnie większy margines bezpieczeństwa, niż niektóre „bieżnikowane” odpowiedniki. Pokonywane na sporej prędkości ciasne zakręty przy odrobinie zaufania nie stanowią kłopotu.
Tiagra działa na wysokim poziomie - biegi wchodzą precyzyjnie, a manetki działają bardzo lekko i wygodnie. W całym zestawie obce są jedynie hamulce tektro - niestety słabsze, niż grupowe szczęki Tiagr - a także kompaktowa korba FSA. Zestaw mniejszych blatów wraz z szerokim zakresem kasety pozwala spokojnie planować nawet mało zaawansowanemu amatorowi długie wyjazdy w górzysty teren, a także poratuje na trekkingowych eskapadach możliwym do zamontowania ekwipunkiem. Konstrukcja FSA jest analogiczna do shimanowskiego HT. Niestety blaty FSA znacznie odstają precyzją oraz kulturą pracy i zmian od japońskich. Aluminiowy Defy jest propozycją dla fanów długich dystansów (niekoniecznie w wyścigowym tempie), którzy szukają kompromisu między ograniczonym budżetem a szerokim spektrum cech modeli używanych przez posiadaczy paszportów biologicznych. Turyście pozwoli bez „bólu w krzyżu” i drętwienia ramion uskutecznić całodniową wycieczkę, zaś bardziej ambitnemu amatorowi bez wsparcia dopomoże w efektywnej realizacji założonego celu treningowego.


>>> Długodystansowiec, który turyście i amatorowi zapewni wygodę na całodniowej trasie, a trenującemu zawodnikowi pozwoli ekonomicznie realizować założenia<<<


bikeBoard 9/2011 (gdzie kupić)


Strict Standards: Only variables should be passed by reference in /home/bikeboard/domains/bikeboard.pl/public_html/smarty/plugins/function.x_paginator.php on line 35

Dodano: 2011-09-18

Autor: Tekst: Jarek Hałas, zdjęcia: Jacek Wejster

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920