Miłosz, możesz być pierwszym dziennikarzem z Polski, który pojedzie na Venge ViAS. Jest tylko 56 cm. Jedziesz?


Zastanówmy się, za mały rower, 16°C i ulewny deszcz, brak spodenek, ba, w ogóle szosowego ubioru. No jasne, że jadę! O której? 8:00 – o dparła Tereza Votavova z czeskiego oddziału Specialized. To jest właśnie ten mój zawód marzeń.


Dziesięć godzin później wkręcałem górskie SPD-y w węglowe ramiona S-Works FACT carbon, OSBB, Quarq Power Meter, 52/36T, kręcących się na łożyskach CeramicSpeed i płakałem razem z włoskim mechanikiem, który mnie obsługiwał. Tego dnia byłem jedynym, który zdecydował się na wyjazd testowy. Kiedy wyszedłem na ulewę, Venge ViAS zawył na wietrze. Nacisnąłem pedały i poczułem, że coś wyrywa mi się spod tyłka i chce uciec. Łopoczące nogawki i kaptur w niewielkim stopniu neutralizowały przyśpieszenie.


Okazało się, że Tereza pomyliła się i to tak ze dwa centymetry. Rama 58 cm idealnie mi pasowała. Siodło wyjechało wprawdzie dość wysoko jak na kolarzówkę, ale kierownica była względem siodełka ustawiona na tyle blisko, że przez całą 40 km pętlę, nawet jedno włókno mięśni mojego nierozciągniętego grzbietu nie zdrętwiało. A ja najlepiej czułem się, ściskając łagodnie wygięte łuki płytkiego baranka. Swoją drogą, płaski i cienki górny płat kierownicy niespecjalnie nadaje się do trzymania. Rama była dla mnie perfekcyjnie dopasowana i dawała znakomite podparcie. Tylko jakim cudem? Specialized zaklina nabywców, żeby po dokonaniu fittingu jeszcze potwierdzili swoją pozycję w boju, bo po zamówieniu odpowiedniego kokpitu nie ma odwrotu. Spec nienawidzi sytuacji, w której do ultraniskiej wyczynowej główki ramy, amator, o nie wyczynowej gibkości, musi zastosować dziesiątki podkładek dla odpowiedniego uniesienia kierownicy. (...)


Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 9/2015


Możesz też kupić e-wydanie

Dodano: 2015-09-04

Autor: Tekst: Miłosz Kędracki

Tagi: Specialized

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920