Opisywany jest jako następca przeznaczonego do XC jednozawiasowego ASR, ugina się dzięki systemowi wirtualnej osi obrotu Switch Infinity. Ale dla Yeti to było za mało. Zahaczająca już nieomal o standardy allmountain geometria SB100, jego krótki mostek i szeroka kierownica oraz duże koła czynią zeń rower niewiarygodnie wszechstronny, wręcz wielozadaniowy.

SB100 wspina się znakomicie zarówno po gładkiej jak i trudnej technicznie nawierzchni. W dopasowaniu do potrzeb pomaga trójpozycyjna dźwignia tłumienia ugięcia w damperze. Używanie jej podczas jazdy nie jest jednak najwygodniejsze i rzadko do niej sięgałam.


Zawieszenie jest zestrojone bardzo sportowo. Trudno jest wykorzystać pełny skok nawet mimo tego, że producent rekomenduje dla tylnego zawieszenia aż 32% ugięcia wstępnego SAG. Nawet przy takim ustawieniu rower jest bardzo responsywny i nie jest bynajmniej miękką kanapą. Nie ma mowy o zwożeniu tyłka, wymaga aktywności i reakcji na zmieniające się warunki terenowe. Trzeba się do tego przyzwyczaić szczególnie przy dużych prędkościach. SB100 jest stosunkowo długi jak na rower XC, mimo tego skręca jak marzenie, zarówno w bandach jak i na ultra ciasnych switchbackach. Początkowo (...)


Cały test znajdziecie w bikeBoard 8/2018 (gdzie kupić). Możesz też kupić e-wydanie.

SPECYFIKACJA
Yeti SB100 GX Eagle Carbon
cena: 29 000 zł
Rama: carbon Turq
Przedni widelec: Fox 34 Float Factory Series SC 29 FIT4, stożkowa aluminiowa rura sterowa (1643 g)
Damper: Fox Float Factory Series
Piasty / Obręcze: DT Swiss 350 (15x110 i 12x148 mm) / DT Swiss XR331
Opony: Maxxis Ardent EXO TR 29x2.4/2.25” (888/841 g, mleko)
Korby: Race Face Turbine 32 z. (175 mm)
Łożyska suportu: SRAM DUB PF92
Kaseta: SRAM XG-1275 (10-50) 12-rz.
Łańcuch: SRAM GX Eagle
Przerzutka tył: SRAM GX Eagle
Manetki: SRAM GX Eagle
Hamulce: Shimano XT M8000, tarcze Elvedes FX16 180/160 mm
Kierownica: Enve Sweep Mountain, 760 mm
Wspornik kierownicy: PRO Koryak, 50 mm
Łożyska sterów: Cane Creek Forty 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Fox Transfer 125 mm, 30,9 mm
Siodełko: Yeti / WTB custom

Dodano: 2018-08-06

Autor: Tekst: Marta Piotrowska, zdjęcia: Adam Piotrowski

Tagi: Yeti

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

  • Sportful Dolomiti Race
  • Rajdy dla Frajdy 2018
  • Jazda na rowerze a smog
  • Jak przygotować rower do sezonu zimowego?
  • Sygnalizacja w garści