Przez wygodę do zwycięstwa - taka idea przyświecała projektantom najnowszego dziecka marki Fuji – triatlonowego i czasowego roweru Norcom Straight, który oficjalnie światło dzienne ujrzał 1 maja.

Głównymi priorytetami przy trwających 3 lata nieprzerwanych procesach projektowo – testowych było maksymalizowanie sztywności, poprawa aerodynamiki oraz uzyskanie jak największych możliwości dopasowania. Wszyscy biorący udział w projekcie zawodnicy – triatloniści i czasowcy z olimpijskim nawet stażem podkreślali, że właśnie najważniejsza obok sztywności i aerodynamiki jest dla nich możliwość prawidłowego dopasowania pozycji na rowerze, aby uzyskać możliwy komfort na długie godziny jazdy w niskiej pozycji. Norcom Straight przygotowano w 5 rozmiarach ramy, z sześcioma długościami mostków o 4 pochyłach w zakresie 8 - 17 stopni. Wysokościowa regulacja kokpitu dochodzi do 135 mm. Ponadto siodło posiada możliwość regulacji w linii roweru na długości 180 mm dając tym samym zakres teoretycznego kąta podsiodłowego na poziomie 74 – 81 stopni.
Dzięki zaawansowanym pracom następujących po sobie prototypów w tunelu aerodynamicznym A2 uzyskano – jak chwalą się inżynierowie Fuji – jeden z najszybszych rowerów czasowych świata. W odniesieniu do poprzedniego modelu D-6 uzyskano kilkunastoprocentowy spadek oporów powietrza na kluczowym przejściu wiru powietrza z widelca na dolną rurę. Ponadto w imię pełnej integracji i dalszej redukcji krawędzi zaburzających strugi powietrza hamulce zostały schowane odpowiednio za przednim widelcem oraz pod węzłem suportu, pancerze oczywiście biegną wewnątrz, a zacisk sztycy komponuje się z ramą.
Sztywność to określenie odmieniane przez przypadku zwłaszcza na szosie toteż dużym argumentem na rzecz N.S. w ustach zawodników testujących go był wzrost sztywności węzła główki na poziomie 20%, co daje odczuwalny zysk w precyzji i pewności prowadzenia, szczególnie przy tak niebezpiecznej pozycji, jaką jest ułożenie na leżaku, ale także efektywności transferu energii. Ponadto 26% wzrostu sztywności wobec modelu D-6 zanotowano w przypadku węzła suportu BB86.

Jak określił jeden z zawodników Fuji, dzięki zastosowanym rozwiązaniom Norcom Straight pozwala „wyłącznie walczyć z wiatrem i czuć wyłącznie prędkość”.

Norcom Straight jest chlubą inżynierów Fuji. Jak określił jeden z głównych projektantów skomasowaniem największej ilości technologii, rozwiązań i myśli technicznych w jednej maszynie w całej dotychczasowej historii. Patrząc w metrykę brakuje wyłącznie technologii C15 High Compaction wykorzystującej silikonowe wydmuszki do kształtowania od wewnątrz muf główki i suportu (pisaliśmy o tym w przypadku Altamiry Huzara – bikeBoard 3/2013).



Zobaczcie też geometrię oraz specyfikację roweru.

Dodano: 2013-05-07

Autor: bB (JH)

Tagi: triathlon, fuji

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Nowości 2019

Raport z Pucharu Świata XC

Specialized Stumpjumper Expert 29
NS Bikes Snabb 29 Plus 2
Marin Rift Zone 1 29
Trek Full Stache 8
Cannondale Synapse Carbon Disc Red eTap