cena: 20 499 zł
Aspire Sports, s.r.o. www.aspire.eu

Wspominaliśmy już o tym rowerze kilkukrotnie i za każdym razem podkreślaliśmy jego przynależność do szeroko rozumianego nurtu canadian XC. Wreszcie postanowiliśmy sprawdzić jak ten termin tłumaczy się na polski szlak.

Jego obecność w naszej redakcji, osadzonej w Polsce, pogłębiła nasze wątpliwości do tego stopnia, że kontemplując urodę, zaczęliśmy się zastanawiać, kto właściwie chciałby kupić taki rower. Nie tylko u nas, ale i w całej reszcie Europy! Sztuczne trasy, na których zademonstrował w USA swoje zalety, nie należą do powszechnych – na razie. Wątpliwym wydaje się używanie go na maratonach, mamy tu do czynienia z dość odważnym kątem główki, powiększonym do 110 mm skokiem, a nawet prowadnicą łańcucha... Dlatego postanowiliśmy rzucić się z nim od razu na głęboką wodę, startując w zawodach Enduro Trails w Bielsku-Białej 2014. Po pierwszym OS-ie wszystkie wątpliwości odeszły w niepamięć, ponieważ Helion okazał się i żadne przeszkody nie
wywoływały na nim wrażenia.

Jednym z charakterystycznych punktów węglowej ramy jest mocno wydłużona górna rura, dzięki której pozycja w konfiguracji siedzącej jest wyciągnięta, dość niska i zadziorna. Rama waży solidne 2820 g, lecz nadrabia sztywnością. Zamiast pojedynczych łożysk wahacza, zastosowano(...)

Sercem układu AOS jest zespawany z dwóch wytłoczek Path Link generujący 110 mm skoku.

Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 5/2015 (gdzie kupić)

Kup e-wydanie

Poniżej znajdziecie pełną specyfikację testowanego modelu

GT Helion Carbon Pro
cena: 20 499 zł
Aspire Sports, s.r.o. www.aspire.eu
Współczynnik bB: 100 g za 168 zł
Rama: carbon FOC Ultra
Rozmiary: S, M, L, XL
Rozmiar testowany: 460 mm – M
Baza kół: 1128 mm
Długość tylnego widelca: 442 mm
Długość górnej rury: 602 mm
Wysokość osi suportu: 330 mm
Wysokość kierownicy: 960/945 mm (mostek na plus/minus (+ 15 mm podkładek)
Kąt główki ramy: 69,5°
Kąt rury podsiodłowej: 73,7°
Masa kompletnego roweru: 11 610 g*
Masa ramy: 2310 g (bez dampera) 2820 g (damper, prawa manetka, pełny pancerz i linka
Masa przedniego koła: 1630 g
Masa tylnego koła: 2080 g
Skok amortyzacji: przód – 110 mm, tył – 110 mm
Przedni widelec: Fox 32 Float CTD FIT 27,5” Factory Series, aluminiowa stożkowa rura sterowa (1776 g)
Damper Fox Float BV CTD Remote (229 g)
Piasty/obręcze: DT Swiss 350 mm (osie (15mm/12x142mm) / Stans No Tubes ZTR Crest 27,5”
Opony: Continental X-King 27,5”x2,2” (639 g, dętka:141 g)
Korby: Race Face Turbine 32 z. (175 mm)
Łożyska suportu: Race Face Team XC (73 mm)
Kaseta: Shimano XT CS-M771-10 (11-36) 10-rz.
Łańcuch: KMC X10
Napinacz: eThirteen XCX
Przerzutka tył: Shimano XT RD-M786-D
Manetki: Shimano XT SL-M780
Hamulce: Shimano XT BL/BR-M785 (tarcze Shimano SM-RT81 180 mm)
Kierownica: RaceFace Turbine 35 , 35x740mm
Wspornik kierownicy: RaceFace Turbine 35 , 80mm
Łożyska sterów: FSA Orbit C-40-ACB 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Race Face Turbine , 31.6x375 mm
Siodełko: Fi'zi:k Tundra 2 Mg
Pedały: -
* masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl

Dodano: 2015-05-06

Autor: Tekst: Szymon Janik, foto: Piotr Staroń, jedzie Kuba Sztybel

Tagi: full, GT, GT Helion Carbon Pro

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Santa Cruz High Tower LT

Canyon Neuron AL 8.0

Rockrider XC100s

Fuji Supreme 1.1

Merida Scultura 5000

Bloki szosowe vs MTB