cena: 20 499 zł
Aspire Sports, s.r.o. www.aspire.eu

Wspominaliśmy już o tym rowerze kilkukrotnie i za każdym razem podkreślaliśmy jego przynależność do szeroko rozumianego nurtu canadian XC. Wreszcie postanowiliśmy sprawdzić jak ten termin tłumaczy się na polski szlak.

Jego obecność w naszej redakcji, osadzonej w Polsce, pogłębiła nasze wątpliwości do tego stopnia, że kontemplując urodę, zaczęliśmy się zastanawiać, kto właściwie chciałby kupić taki rower. Nie tylko u nas, ale i w całej reszcie Europy! Sztuczne trasy, na których zademonstrował w USA swoje zalety, nie należą do powszechnych – na razie. Wątpliwym wydaje się używanie go na maratonach, mamy tu do czynienia z dość odważnym kątem główki, powiększonym do 110 mm skokiem, a nawet prowadnicą łańcucha... Dlatego postanowiliśmy rzucić się z nim od razu na głęboką wodę, startując w zawodach Enduro Trails w Bielsku-Białej 2014. Po pierwszym OS-ie wszystkie wątpliwości odeszły w niepamięć, ponieważ Helion okazał się i żadne przeszkody nie
wywoływały na nim wrażenia.

Jednym z charakterystycznych punktów węglowej ramy jest mocno wydłużona górna rura, dzięki której pozycja w konfiguracji siedzącej jest wyciągnięta, dość niska i zadziorna. Rama waży solidne 2820 g, lecz nadrabia sztywnością. Zamiast pojedynczych łożysk wahacza, zastosowano(...)

Sercem układu AOS jest zespawany z dwóch wytłoczek Path Link generujący 110 mm skoku.

Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 5/2015 (gdzie kupić)

Kup e-wydanie

Poniżej znajdziecie pełną specyfikację testowanego modelu

GT Helion Carbon Pro
cena: 20 499 zł
Aspire Sports, s.r.o. www.aspire.eu
Współczynnik bB: 100 g za 168 zł
Rama: carbon FOC Ultra
Rozmiary: S, M, L, XL
Rozmiar testowany: 460 mm – M
Baza kół: 1128 mm
Długość tylnego widelca: 442 mm
Długość górnej rury: 602 mm
Wysokość osi suportu: 330 mm
Wysokość kierownicy: 960/945 mm (mostek na plus/minus (+ 15 mm podkładek)
Kąt główki ramy: 69,5°
Kąt rury podsiodłowej: 73,7°
Masa kompletnego roweru: 11 610 g*
Masa ramy: 2310 g (bez dampera) 2820 g (damper, prawa manetka, pełny pancerz i linka
Masa przedniego koła: 1630 g
Masa tylnego koła: 2080 g
Skok amortyzacji: przód – 110 mm, tył – 110 mm
Przedni widelec: Fox 32 Float CTD FIT 27,5” Factory Series, aluminiowa stożkowa rura sterowa (1776 g)
Damper Fox Float BV CTD Remote (229 g)
Piasty/obręcze: DT Swiss 350 mm (osie (15mm/12x142mm) / Stans No Tubes ZTR Crest 27,5”
Opony: Continental X-King 27,5”x2,2” (639 g, dętka:141 g)
Korby: Race Face Turbine 32 z. (175 mm)
Łożyska suportu: Race Face Team XC (73 mm)
Kaseta: Shimano XT CS-M771-10 (11-36) 10-rz.
Łańcuch: KMC X10
Napinacz: eThirteen XCX
Przerzutka tył: Shimano XT RD-M786-D
Manetki: Shimano XT SL-M780
Hamulce: Shimano XT BL/BR-M785 (tarcze Shimano SM-RT81 180 mm)
Kierownica: RaceFace Turbine 35 , 35x740mm
Wspornik kierownicy: RaceFace Turbine 35 , 80mm
Łożyska sterów: FSA Orbit C-40-ACB 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Race Face Turbine , 31.6x375 mm
Siodełko: Fi'zi:k Tundra 2 Mg
Pedały: -
* masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl

Dodano: 2015-05-06

Autor: Tekst: Szymon Janik, foto: Piotr Staroń, jedzie Kuba Sztybel

Tagi: full, GT, GT Helion Carbon Pro

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Trek Madone SLR
Cannondale SystemSix
Wilier Triestina Cento 10 Air
Scott Foil 20 czy 20 Disc
Specialized Enduro Pro 29
Liv Intrigue Advanced 0
Giant Defy Advanced Pro 0
Canyon Grail CF SL 8.0
Romet Mustang M1