Cena: 490 zł Rower Masa: 3911 g (z koszykiem, dzwonkiem i przystawką obniżającą)

Nauka utrzymywania równowagi na rowerze z bocznymi kółkami to strata czasu. Często przez lata dziecko nie jeździ, tylko apatycznie toczy się podparte bocznym kółkiem (jednym) do czasu kiedy jest już duże, ciężkie i szybkie. A z bocznymi kółkami rower jest niesterowny, działanie hamulców często nieskuteczne, a co gorsze - środek ciężkości jest stosunkowo wysoko i upadki na twardą nawierzchnię (tylko po takiej da się jeździć z bocznymi kółkami) groźne. „Drezyna” (powrót do korzeni roweru) jest dla maluchów najlepszym sposobem nauki jazdy rowerem, kropka. FirstBIKE na tle innych rowerków biegowych wyróżnia materiał, z jakiego go wykonano, zastosowanie tylnego hamulca oraz specjalna przystawka pozwalająca obniżyć oś tylnego koła o 5 cm. Kompozyt jest dość wiotki i w przypadku takiego rowerka to fantastyczna cecha, bo nie dość, że nie sposób go trwale zgiąć nawet jeśli nastąpi na niego dorosły, to rama jest elastyczna, a zatem pochłania nierówności. Prawdopodobnie dzięki kompozytowej ramie rowerek należy do najlżejszych dostępnych z pompowanymi oponami i hamulcem rowerków biegowych, co rodzice (czytaj tragarze) zdecydowanie docenią, tym bardziej że FirstBIKE można bardzo wygodnie chwycić w dłoń. FirstBIKE oferuje cały szereg dodatków: koszyki, sakwy, a nawet nartkę na ośnieżone trasy. Najmłodsi rowerzyści o nóżkach krótszych niż 35 cm będą mogli jeździć na FirstBIKE po zainstalowaniu opcjonalnej przystawki za 29 zł. Dwulatek usiądzie wówczas na takim rowerku pod warunkiem, że jest wyższy niż przeciętnie. Siodełko jest bowiem szersze niż zwykle, a pokrycie gumą jest wygodne, ale uniemożliwia przesuwanie się pupy w czasie jazdy. Najmłodszym bikerom przyda się ogranicznik promienia skrętu kierownicy który zapobiegnie nieprzyjemnej wywrotce podczas niekontrolowanego zjazdu z górki. Zastosowanie tylnego hamulca okazuje się fajnym pomysłem dla testerów starszych niż 4 lata. Młodsi nie są w stanie w tym samym momencie patrzeć na świat, utrzymywać równowagę, kierować i jeszcze naciskać dźwignię hamulca, zwłaszcza że nogami całkiem spokojnie da się hamować. Pierwszy z testerów, dwuletni Antek, ledwo dosięgał do ziemi i wolał prowadzić rowerek. Bardziej doświadczona testerka, Ania, chodziła już wcześniej rowerkiem biegowym, ale jeszcze nie decydowała się na swobodne przejazdy. Miała też za sobą pierwsze próby na rowerze z bocznymi kółkami. Niestety nie potrafi ła utrzymywać równowagi. Posadzona na FirstBIKEa po kilku godzinach prób odepchnęła się i pojechała! Po raz pierwszy w życiu załapała, czym jest równowaga na dwóch kółkach.

Kettler Sprint Air Racing
Siodełko regulowane w zakresie 35-
43 cm. Hamulec tylnego koła, krótkie
błotniki, pompowane opony, nóżka.
Brak ogranicznika skrętu kierownicy.
Waga: 5,5 kg. Cena: 359 zł

Puky LR 1 Br
Siodełko regulowane w zakresie 35-42 cm.
Bębnowy hamulec, regulowana wys. kierownicy,
pompowane opony, nóżka i podest
na stopy dziecka. Brak ogranicznika skrętu
kierownicy. Waga 4,75 kg Cena: 380 zł

bikeBoard 6/2010 (gdzie kupić)

Dodano: 2010-06-30

Autor: Tekst: Miłosz Kędracki, zdjęcie Adam Michalik

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920