Co za maszyna! Bolid wprost z Pucharu Świata. Jedną z ciekawostek zastosowanych w tym modelu jest przeszczepiony z rowerów szosowych Treka system Iso-Speed. Test rozwiał nasze wątpliwości co do tego, czy ten wynalazek wart jest zwiększonej masy ramy.


Jazda
Procaliber bardzo radykalnie kształtuje pozycję rowerzysty. Środek ciężkości ustawiony jest nisko i jest silnie przesunięty do przodu, a sylwetka kolarza jest znacznie wyciągnięta do przodu. To efekt zastosowania bardzo długiej górnej rury (636 mm) i niskiej główki ramy (100 mm). To dosłownie napędzana mięśniami wyrzutnia rakietowa. W tej pozycji efektywność napędzania wchodzi na całkiem nowy poziom. Jednocześnie trzeba powiedzieć, że jeśli ktoś ma problemy z gibkością, po kilkudziesięciu minutach euforii zacznie cierpieć. Priorytetem i przeznaczeniem tego roweru są wybitne właściwości jezdne i prędkość. Na płaskich i szybkich odcinkach rower pokazuje taką dynamikę i lekkość w utrzymywaniu prędkości, że trudno uwierzyć, iż generowana jest przez to samo ciało, co zwykle. Ale najlepsze zaczyna się po wjeździe w trudny teren. Na stromych podjazdach rower jedzie tak, jak gdyby był przyklejony do podłoża. Przyczepność tylnego koła jest niewiarygodna, a docisk przedniego obezwładnia. Bez kombinacji, przenoszenia ciężaru ciała do przodu, uginania łokci czy gryzienia kierownicy. Dzięki temu (...)

Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 5/2016

Możesz też kupić e-wydanie


Trek Procaliber 9.9 SL
Cena: 34 699 zł
Współczynnik bB: 100 g za 382 zł
Trek Bikes www.trekbikes.com

Rama: carbon OCVL MTB · Rozmiary: 15.5”, 17.5”, 18.5”, 19.5”, 21.5”
Masa kompletnego roweru: 9160 g*
Masa ramy: 1230 g
Masa przedniego koła: 1680 g
Masa tylnego koła: 2100 g
Przedni widelec: Rock Shox RS1, carbonowa, stożkowa rura sterowa (1752 g)
Koła: DT Swiss XMC1200 Carbon (15x110 mm / 12x148 mm)
Opony: Bontrager XR1 Team Issue TR 29x2.0” (605 g, dętka 179 g)
Korby: Race Face Next SL 32 z. (175 mm)
Łożyska suportu: Race Face BB92
Kaseta: Shimano XTR CS-M9000 (11-40) 11-rz.
Łańcuch: Shimano XTR CN-HG900
Przerzutka przód: -
Przerzutka tył: Shimano XTR RD-M9000
Manetki: Shimano XTR SL-M9000
Hamulce: Shimano XTR BL/BR-M9000, tarcze Shimano SM-RT86 160 mm
Kierownica: Bontrager XXX, 720 mm
Wspornik kierownicy: Bontrager RXL, 90 mm
Łożyska sterów: FSA IS-2 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Bontrager XXX, 31.6x400 mm
Siodełko: Bontrager Montrose Pro, pręty carbonowe
Pedały: -

Dodano: 2016-05-04
Tagi: Trek

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Sprzęt 2019

Przedwyścigowe dylematy sprzętowe

Singletrails Lechnica

Malta – Krawędzią klifu