Na łamach wydania specjalnego „Rowery Elektryczne” przedstawiliśmy wam już ten rower, jednak w oczko wyższej wersji wyposażeniowej (7.0). Nadarzyła się okazja, aby przetestować także wersję 6.0, która oprócz innej metki z ceną, ma też nieco odmienny charakter. Rower ciut przypomina motor, głównie za sprawą potężnych przekrojów rur, ale także garbatej górnej rury, charakterystycznej dla Haibike.

Odmianę 7.0 podsumowaliśmy stwierdzeniem „prawie motor”, głównie za sprawą masywności, jak i jego możliwości terenowych. Niższy model oddaje jedynie namiastkę tych odczuć. Przede wszystkim jest lżejszy o prawie 2 kg, co już na starcie daje dużo większą mobilność roweru. Pozycja jest bardzo wygodna, wyprostowana, wręcz rozleniwiająca.


Podjeżdżanie na niskim poziomie wspomagania lub w ogóle bez, odbywa się raczej w ślimaczym tempie. Przy szybszej jeździe z pomocą silnika (niekoniecznie w dół), krótki przód roweru pozwala na lepsze opanowanie przedniego koła. Haibikiem manewruje się całkiem dobrze, ciasne nawrotki czy szybkie omijanie przeszkód nie będzie wyzwaniem nawet dla osoby niewjeżdżonej, co w rowerach tego kalibru nie jest częstą sprawą. Świetne opony i mocne hamulce tylko dodają pewności w takich sytuacjach. Przy większych prędkościach rower jest w miarę stabilny, głównie dzięki (...)


Cały test znajdziecie w bikeBoard 7/2018 (gdzie kupić). Możesz też kupić e-wydanie.

SPECYFIKACJA
Haibike XDURO AllMnt 6.0
cena: 16 995 zł
Haibike, www.haibike.com

Rama: aluminium 6061
Przedni widelec: Suntour Aion 35 RC (2198 g)
Damper: Rock Shox Deluxe RT
Piasty / Obręcze: Haibike Components TheHub ++ (15x110 i 12x148 mm) / Rodi TR35
Opony: Maxxis Minion DHF / DHR EXO TR 27.5x2.8” (1077/1042 g, 330 dętka) Korby: FSA CK-745 44-22 z. (175 mm)
Łożyska suportu: Yamaha
Kaseta: Sunrace CSMS3 (11-42) 11-rz.
Łańcuch: KMC X10
Przerzutka tył: Shimano Deore RD-M6000
Manetki: Shimano Deore SL-M6000
Hamulce: Magura MT32, tarcze Magura Storm HC 203 mm
Kierownica: Haibike Components TheBar ++, 780 mm
Wspornik kierownicy: Haibike Components TheStem ++, 60 mm
Łożyska sterów: 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: XLC AllMtn 125 mm, 31,6 mm
Siodełko: Selle Royal Verve

Dodano: 2018-07-04

Autor: Tekst: Szymon Janik, zdjęcia: Miłosz Kędracki

Tagi: Haibike

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Santa Cruz High Tower LT

Canyon Neuron AL 8.0

Rockrider XC100s

Fuji Supreme 1.1

Merida Scultura 5000

Bloki szosowe vs MTB