Kolekcja Gianta jest jak rasowy kot. Abstrakcyjnie? Wcale nie. Po prostu Giant chodzi swoimi ścieżkami, nie zwracając uwagi na innych.

Modele XTC postawił na koła w rozmiarze 650b. Wśród nich są rowery na najbardziej zaawansowanych ramach w technologii Advanced SL i kompozycjach osprzętowych przeznaczonych dla wyczynowców. Jesteśmy przekorni i postanowiliśmy przetestować topową wersją na kołach 29”.

Rama
Kręgosłup roweru wykonano w technologii Advanced z włókna węglowego T-700. Cały przedni trójkąt stanowi jednolitą skorupę. Ma to zapewnić wysoką sztywność konstrukcji oraz niską masę. Według naszych niezależnych pomiarów w rozmiarze L waży 1245 g - to bardzo dobry wynik. Lepszy o ponad 100 gramów względem średniej wyznaczonej przez konkurentów. Ale to nie wszystko. W naszym laboratorium okazało się, że że pod względem sztywności rama po prostu zmiażdżyła konkurencję uzyskując wyniki o kilkadziesiąt procent lepsze od często znacznie cięższych ram! To efekt zastosowania ogromnych przekrojów rur, zwłaszcza dolnej przedniego trójkąta. Do tego stopnia, że mieliśmy kłopoty z (...)

Cały test znajdziecie w bikeBoard 3/2015

Możesz też kupić e-wydanie


Giant Advanced XTC 29'er 1
8 499 zł
Giant Polska www.giant-bicycles.com
Współczynnik bB: 100 g za 76 zł
Rama: carbon Advanced
Rozmiary: M, L, XL
Rozmiar testowany: 490 mm – L
Baza kół: 1085 mm
Długość tylnego widelca: 443 mm
Długość górnej rury: 614 mm
Wysokość osi suportu: 302 mm
Wysokość kierownicy: 1003/978 mm , mostek na +/- do tego 27 mm podkładek
Kąt główki ramy: 71,6°
Kąt rury podsiodłowej: 71.7°
Masa kompletnego roweru: 11 240 g*
Masa ramy: 1245 g 1320 g( z pressfitem shimano)
Masa przedniego koła: 1890 g
Masa tylnego koła: 2590 g
Skok amortyzacji: 100 mm
Przedni widelec: Fox 32 Float 29 RL O/C CTD Evolution, stożkowa aluminiowa rura sterowa (1769 g)
Koła: Giant P-XC2 29” (przednia oś 15 mm)
Opony: Maxxis Crossmark 29x2.10” (664 g, dętka: 212 g)
Korby: Shimano XT FC-M785 38-26 z. (175 mm)
Łożyska suportu: Shimano Pressfit SM-BB71-41 (90 mm)
Kaseta: Shimano CS-HG50-10 (11-36) 10-rz.
Łańcuch: KMC X10
Przerzutka przód: Shimano SLX FD-M676
Przerzutka tył: Shimano XT RD-M786
Manetki: Shimano SLX SL-M670
Hamulce: Shimano SLX BL/BR-M675 , tarcze: Shimano SM-RT66 160 mm
Kierownica: Giant Connect XC , 31.8x690 mm
Wspornik kierownicy: Giant Contact , 100 mm
Łożyska sterów: FSA 1i1/8''- 1.5''
Wspornik siodełka: Giant Contact Composite , 30.9x375 mm
Siodełko: Giant Contact Forward
Pedały: -
* masa bez pedałów, www.rowerowawaga.pl

Dodano: 2015-03-03

Autor: Tekst: Kuba Chryczyk, foto: Piotr Staroń

Tagi: Giant

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920