Wsiadając na Krossa od razu wiadomo do czego służy ten rower. Pozycja jest tak niska, że bodajże pierwszy raz w życiu miałem ochotę wstawić podkładkę pod mostek w wyścigowym rowerze 29”. Jednak rower jest krótki, przez co sylwetka robi się zwarta, więc w sumie nachylenie pleców nie jest aż tak radykalne. To sprawia, że rower jest efektywny.

Na płaskim wyścigu możemy jadąc w peletonie uzyskiwać prędkości powyżej 40 km/h bez obawy, że zabraknie nam przełożeń. Tym bardziej, że niskie opory toczenia generowane przez opony ułatwiają uzyskiwanie wysokich średnich prędkości. Po wjeździe w trudniejszy teren rower pokazuje swój prawdziwy charakter. Przesunięty do przodu środek ciężkości sprawia, że na stromych wzniesieniach przednie koło jedzie jakby było przyklejone do podłoża, a co za tym idzie, precyzja sterowania wraz z efektywnością jest na wysokim poziomie. Na długich podjazdach (...)


Level 13.0 to sportowa maszyna, która nie ma kompleksów i wyróżnia się zadziornym charakterem. Wyścigowe geny uwidacznia nisko usytuowany kokpit. Zwinność poprawia dość krótki tylny trójkąt oraz mały rozstaw osi.


Cały test znajdziecie w bikeBoard 4/2018 (gdzie kupić). Możesz też kupić e-wydanie.

SPECYFIKACJA

Kross Level 13.0
cena: 12 999 zł
Kross, www.kross.pl

Rama: carbon D84 SL
Przedni widelec: Fox 32 Performance FIT GRIP, aluminiowa stożkowa rura sterowa (1773 g)
Koła: DT Swiss X1700 Spline (15x100 / 12x142 mm)
Opony: Mitas Scylla Top Design Tubeless Supra TSS Textra 29x2,25” (664 g, dętka 184 g)
Korby: SRAM GX Eagle 34 z. (175 mm)
Łożyska suportu: SRAM GXP Press-Fit
Kaseta: SRAM XG-1275 (10-50) 12-rz.
Łańcuch: SRAM GX Eagle
Przerzutka tył: SRAM GX Eagle
Manetki: SRAM GX Eagle Trigger
Hamulce: SRAM Level TL, tarcze Avid G2CS 180/160 mm
Kierownica: Kross Race, 720 mm
Wspornik kierownicy: Kross Race, 8 0 mm
Łożyska sterów: FSA Orbit C-40 CF ACB 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Kross Race, 27,2x400 mm
Siodełko: Kross VL-1489

Napęd 1x12 to jeden z istotniejszych elementów tego roweru. Duży zakres kasety umożliwia jazdę po górach bez konieczności przepychania. Do tego jego praca wpływa na płynniejszą jazdę w urozmaiconym terenie


Zastosowana nowa manetka blokady skoku Foxa zyskała na ergonomii i pracuje lekko. Jej konstrukcja jest bardzo podobna do największego konkurenta, czyli Rock Shoxa.


Górne rurki tylnego trójkąta są masywne, ale wyraźnie spłaszczone. Jak wykazały testy ich konstrukcja wpływa na pochłanianie wibracji podczas jazdy.

Cały test znajdziecie w bikeBoard 4/2018 (gdzie kupić). Możesz też kupić e-wydanie.

Dodano: 2018-04-12

Autor: Tekst: Kuba Chryczyk, zdjęcia: Miłosz Kędracki

Tagi: Kross

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Santa Cruz High Tower LT

Canyon Neuron AL 8.0

Rockrider XC100s

Fuji Supreme 1.1

Merida Scultura 5000

Bloki szosowe vs MTB