Overmountain to nowa platforma rowerów Cannondale. W jej skład wchodzą trzy typy rowerów: endurowy Jekyll 27,5” o skoku 160 mm oraz allmountainowe Triggery w dwóch wersjach na kołach 27,5” oraz 29”.

Różnią się one skokiem – odpowiednio 140 i 130 mm - ale także pewnymi istotnymi elementami konstrukcji ramy. Mają inne położenie osi obrotu wahacza i całkiem inną kinematykę, a w carbonowych wersjach wykorzystują elastyczność materiału i nie mają tylnego przegubu wahacza. Jednak, jak wykazał nasz test, największą różnicą względem występującego w poprzedniej kolekcji Triggera 29 jest całkiem inny strój amortyzacji. Jekylle o skoku 160 mm i Triggery 140 mm wyposażone w ramy węglowe lub - w tańszych wersjach - aluminiowe pojawią się w sprzedaży w różnych specyfikacjach. Wyróżniać się będą takimi samymi damperami DYAD, ale już widelce Lefty Supermax znajdą się tylko w najbardziej „wypaśnych” modelach.

Amortyzacja
Nad nowymi rowerami przez cały ubiegły rok pracował zespół Overmountain, składający się z wiodących endurowców Ameryki (Weir, Cruz, Moeschler i Osborne), wzmocniony najjaśniejszą gwiazdą Enduro - Jeromem Clementzem, który wygrywa w tej dyscyplinie wszystko jak leci i to na całym globie. Zawodnicy, tworząc prawdziwy team fabryczny, wpłynęli na unowocześnienie geometrii oraz działania amortyzacji. Pryncypia i konstrukcja pozostały takie same i zmiany, jakie wprowadzono w Leftym Supermax oraz damperze DYAD, są doprawdy kosmetyczne.
W widelcu poszerzono przepływ oleju w tłumiku kompresji oraz zmieniono dobór podkładek sprężystych tłumika, a także poziom płynu. Unikalne rozwiązanie dampera DYAD przywędrowało do Cannondale wraz z legendarnym (...)

Pełny test znajdziesz w magazynie bikeBoard 5/2014 (gdzie kupić)

Możesz też kupić e-wydanie

Dodano: 2014-04-29

Autor: Tekst: Miłosz Kędracki, zdjęcia akcji: Ale di Lullo (Cannondale)

Tagi: Cannondale

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Sprzęt 2019

Przedwyścigowe dylematy sprzętowe

Singletrails Lechnica

Malta – Krawędzią klifu