Trzonem oferty francuskiego producenta są rowery szosowe a ich kształty, zastosowane technologie i daleko idąca integracja to znak rozpoznawczy marki. Look zachwyca bez względu na gusta. W hardtailu, który do nas dotarł już na pierwszy rzut oka widać pokrewieństwo i technologie zaszczepione z szosowych konstrukcji.

Spodobał nam się niepowtarzalny kształt ramy, bardzo masywna główka idealnie komponuje się z mostkiem kierownicy dając świetny efekt wizualny a zintegrowany maszt podsiodłowy o profilu aero jest niemal taki sam, jak w szosowym 795.


Przy mocowaniu jarzma zastosowano elastomer, a możliwość regulacji wynosi jedynie 10 mm, dlatego fitting trzeba wykonać przed docięciem rury. Pierwsze wrażenie wskazuje, że rower jest długi.. Po przyzwyczajeniu się do pozycji w płaskim terenie jedzie całkiem efektywnie. Tyle tyko, że zestawienie napędu oraz kąt podsiodłowy nie ułatwiają uzyskiwania wysokiej kadencji. Mimo to na szybkich, interwałowych maratonach, silni zawodnicy będą zadowoleni z właściwości jezdnych 989.


Po wjeździe w trudny teren objawiaj ą się pewne mankamenty. Na stromych podjazdach przeszkadza spory ciężar całkowity oraz wielkość dużej koronki wymaga wcześniejszego zrzucenia „z blatu ”. Mimo że rura podsiodłowa jest płasko ustawiona, a ciężar ciała ucieka do tyłu, przednie koło nie podbija. Na skrajnie stromych podjazdach wystarczy (...)

Węzeł główki ramy jest potężny, wrażenie dodatkowo potęguje wkomponowany w bryłę zintegrowany mostek

Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 8/2017 (gdzie kupić). Możesz też kupić e-wydanie


Poniżej znajdziecie pełną specyfikację testowanego modelu oraz dodatkowe zdjęcia.

Look 989
www.porebarowery.pl

Cena: 22 000 zł
Rama: carbon HM 3k
Przedni widelec: RockShox SID RL, aluminiowa stożkowa rura stożkowa (1651 g)
Koła: Mavic Crossmax Elite (15x100 / 12x142 mm)
Opony: Continental X-King / RaceKing 29x2,2” (555/660 g)
Korby: Shimano XT FC-M8000 38-28 z. (175 mm)
Łożyska suportu: PF30
Kaseta: Shimano XT CS-M8000 (11-40) 11-rz.
Łańcuch: Shimano CN-HG601-11
Przerzutka przód: Shimano XT FD-M8025
Przerzutka tył: Shimano XT RD-M8000-SGS
Manetki: Shimano XT SL-M8000
Hamulce: Magura MT2 Next , tarcze Magura 160 mm
Kierownica: FSA V-Drive, 740 mm
Wspornik kierownicy: Look A-Stem, 100 mm
Łożyska sterów: Look 1i1/8”-1i/1/2”
Wspornik siodełka: Look E-Post
Siodełko: Selle italia SLR Light Flow, stalowe pręty

.

Dodano: 2017-08-11

Autor: Tekst: Kuba Chryczyk, zdjęcia: Piotr Staroń

Tagi: Look

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920