
Giant TCX Advanced SX
Co to jednak oznacza dla roweru zbudowanego w oparciu o taką samą ramę jak w maszynie, na której Joris Nieuwenhuis zdobył przełajowe Mistrzostwo Świata U23? Sam byłem ciekawy i czym prędzej zabrałem nowego TCXa na przejażdżkę.
Już pierwsze przejechane metry zdradzają jego charakter. Nie da się ukryć, że to maszyna z bardzo mocnym, sportowym zacięciem. Nie jest specjalnym odkryciem, że determinuje to przede wszystkim typowo przełajowa rama, na której, jak już wspomniałem, buduje się topowe wyścigowe rowery. Niech was nie zwiodą szerokie opony. TCX to nie gravel. Każdy, kto decyduje się na ten rower powinien (...)
Styca D-Fuse, dzięki swojemu kształtowi oraz użyciu włókna węglowego świetnie tłumi drgania, przez co znacznie podnosi komfort jazdy.
Minimalistyczna manetka SRAM z jedną łopatką budziła sporo emocji w trakcie testu. Jak dla mnie, w tym momencie nie ma nic lepszego.
Cały test znajdziecie w bikeBoard 1-2/2018 (gdzie kupić). Możesz też kupić e-wydanie.
SPECYFIKACJA
Giant TCX Advanced SX
Cena: 9999 zł
Giant Polska www.giant-bicycles.com
Rama: carbon Advanced
Przedni widelec: carbon Advanced, aluminiowa stożkowa rura sterowa
Koła: Giant P-X2 (12x100 / 12x142 mm)
Opony: Maxxis Rambler EXO TR 700x40C (388 g, dętka 141 g)
Korby: SRAM S350 40 z. (172,5 mm)
Łożyska suportu: SRAM GXP Press-Fit
Kaseta: SRAM PG-1130 (11-42) 11-rz.
Łańcuch: KMC X11EL
Przerzutka tył: SRAM Apex1
Manetki: SRAM Apex1
Hamulce: SRAM Apex1, tarcze SRAM Centerline 160 mm
Kierownica: Giant Connect XR, 440 mm, zasięg 100 mm, głębokość 150 mm
Wspornik kierownicy: Giant Connect, 100 mm
Łożyska sterów: 1i1/4”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Giant D-Fuse, 360 mm
Siodełko: Giant Contact, stalowe pręty
Reklama