Witam. Noszę się z zamiarem zakupu nowego roweru. Piszę do Was, bo sam nie znam się na tym zbyt dobrze. Z uwagi na mój styl jazdy, chodzi mi o rower enduro/ AM. W grę wchodzą rowery do ok. 5000 zł. Z góry dziękuję. Pozdrawiam Piotr Drogi Piotrze z racji tego, że enduro to już dość szeroka, choć wyspecjalizowana gałąź MTB, mamy spory wybór w zależności od osobowości i stylu jazdy. Wybraliśmy dla Ciebie dwa rowery o rożnej charakterystyce: Kross Crime 3 (skok 110-140/110 mm) i z drugiej strony Haro Extreme X6 Comp (160/155-125 mm). Kolejność test.w ułożona alfabetycznie, dlatego zaczynamy od Haro. Haro Extreme X6 Comp Pierwsze wrażenie: wahacz jak z SC Hecklera, czy może z Bullita 2? I ten kolor. Wszak podobną Santę testowaliśmy w bB#7/2007. Czy jest bardziej „B” czy „H” można się spierać, jedno jest pewne, tak jak obie te ramy, także Extreme X-Six Comp jest jednozawiasowcem. Rama wykonana z aluminium 6061 w rozmiarze L (20”) waży niewiele ponad 3 kg. Punkt obrotu mieści się 1 cm powyżej średniej tarczy, a średnica łożysk rozmieszczonych na szerokości 83 mm, wynosi 26 mm. Rama oferuje dwie możliwości zamontowania dampera. Górny uchwyt daje 125 mm, dolny 155 mm skoku zawieszenia. Amortyzacja Z przodu solidnie prezentuje się Marzocchi 55RS o skoku 160 mm, osi 20 mm i goleniach 35 mm z naklejkami dopasowanymi kolorystycznie do ramy. Ekstra. O ile z modelem R mieliśmy już trochę wspólnego, o tyle literka „S” zaintrygowała nas. I tak - oprócz pokrętła tłumienia powrotu (u góry lewej goleni), mamy do dyspozycji regulację naprężenia wstępnego, znajdującą się pod gumową zatyczką na prawej goleni. Wstępne ugięcie ustawimy imbusem 4 mm. Co ważne - czuć różnicę podczas jego przekręcenia. Za pracę tylnego zawieszenia odpowiada Fox VAN R, czyli budżetowy kuzyn rodziny DHX. W jednozawiasowej konstrukcji wybór sprężyny jest bardzo dobrym posunięciem. Dopasujemy sobie naprężenie wstępne oraz tłumienie odbicia, natomiast fabrycznie ustawiony mamy stopień tłumienia kompresji, czyli platformę ProPedal, zapobiegającą bujaniu. Komponenty Napęd jest miksem Shimano ze SRAMem, ale - co ciekawe - spisał się na piątkę. Precyzyjne wrzucanie i zrzucanie łańcucha zapewnia X.9 z triggerami X.9, z przodu Deore. Zakres korb Truvativ Ruktion (36/24T) i koronek kasety (11-32) dopełnia freeride’owego charakteru. Na 18-kilowym smoku i przełożeniu 24-32 można zapomnieć o stromych podjazdach. Na pochwałę zasługują pełne pancerze obu przerzutek oraz Kendy Nevegal w rozmiarze 2.35” z superprzyczepnej mieszanki Stick-E (50a), którymi obuto wytrzymałe i sztywne koła. Nie miały lekko, ale - jak pokazał test - zniosą niejedno katowanie w górach i na trasach FR.


Strict Standards: Only variables should be passed by reference in /home/bikeboard/domains/bikeboard.pl/public_html/smarty/plugins/function.x_paginator.php on line 35

Dodano: 2009-05-31

Autor: Tekst: Wojciech Szlachta

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920