Tomiska katalogów Rose wywarły wielki wpływ na większość z nas. Możliwość zakupu tych wszystkich dóbr była dla nas fantastycznym mirażem, a możliwości wyboru do dziś dnia onieśmielają.
Zatem postanowiliśmy wykorzystać możliwości Rose i samodzielnie skompilować rower naszych marzeń: powstała maszyna na ramie Root Miller - duże koła i skok 130 mm.
Rose to niemiecka marka o ponad stuletniej historii. Nie mówimy tutaj o wielkim koncernie, ale pozostającej w rodzinnym zarządzaniu firmie zatrudniającej 250 pracowników - pierwowzorze firm
sprzedających osprzęt z pominięciem sklepów.

Konfiguracja
Za pośrednictwem strony internetowej rosebikes.pl możemy bazową wersję poszczególnych modeli modyfikować praktycznie w dowolny sposób, począwszy od schematu dostępnego malowania ramy, poprzez elementy zawieszenia, napęd aż po pozostałe wyposażenie, na ilości podkładek pod mostkiem kończąc! Sama aplikacja działa dość sprawnie, daje wybór spośród szerokiej palety produktów renomowanych marek. Co więcej - swoje marzenia zrealizują ci przywiązani do koncernu z Osaki, jak i fetyszyści naklejek no-shimano-bike. Oczywiście nie ma również przeszkody dla łączenia produktów obu koncernów pod warunkiem ich kompatybilności, gdyż konfigurator jest zabezpieczony przed zestawianiem niewspółpracujących ze sobą elementów, jak np. manetek i przerzutek konkurencyjnych systemów. Nim jednak zostanie wysłana paczka z rowerem, następuje weryfikacja zamówienia pod kątem dostępności lub deficytu poszczególnych elementów.

Pełen test możecie przeczytać w papierowym wydaniu bikeBoard 9/2013 (gdzie kupić)

Ponieżej znajdziecie pełną specyfikację testowanego modelu oraz dodatkowe zdjęcia

Rose Root Miller 6.0
Cena: 15 420 zł*
Współczynnik bB: 100 g za 123 zł
Rama: aluminium 7005
Rozmiary: M, L, XL
Rozmiar testowany: 480 mm - M
Baza kół: 1126 mm
Długość tylnego widelca: 460 mm
Długość górnej rury: 590 mm
Wysokość osi suportu: 336 mm
Kąt główki ramy: 69,7°
Kąt rury podsiodłowej: 73,8°
Masa kompletnego roweru: 12 530 g**
Masa ramy: 2720 g (bez dampera)
Masa przedniego koła: 1950 g
Masa tylnego koła: 2400 g
Skok amortyzacji: przód - 120 mm, tył - 130 mm
Przedni widelec: Fox 32 Float 29 FIT CTD Kashima, aluminiowa rura sterowa (1830 g)
Damper: Fox Float CTD Boostvalve Factory Series Kashima (280 g)
Koła: Easton Heaven
Opony: Schwalbe Nobby Nic Evolution Series 29x2,35” (625 g, dętka: 120 g)
Korby: FSA K-Force Light 38-24 z. (175 mm)
Łożyska suportu: FSA BB30 (72 mm)
Kaseta: Shimano XT CS-M771-10 (11-36) 10-rz.
Łańcuch: Shimano CN-HG94
Przerzutka przód: Shimano XT FD-M785
Przerzutka tył: Shimano XTR RD-M986
Manetki: Shimano XTR SL-M960
Hamulce: Formula R1 Racing, tarcze: Formula FD54019-00, 180 mm
Kierownica: Easton Haven Carbon, 31,8x710 mm
Wspornik kierownicy: Cane Crake Iodine 2, 70 mm
Łożyska sterów: FSA ZS-3 1i1/8”
Wspornik siodełka: Kind Shock LEV 125, 31,6x390 mm
Siodełko: Fi'zi:k Tundra 2 Braided
Pedały: -
* zależnie od kursu euro

Rower z dużym potencjałem terenowym. Sprosta trudom podjazdów, lecz najwięcej frajdy dostarczy na szybkich technicznych zjazdach. Nie polegnie też w bikeparku.

Dodano: 2013-09-16

Autor: Tekst: Jarek Hałas

Tagi: full, Rose

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Sprzęt 2019

Przedwyścigowe dylematy sprzętowe

Singletrails Lechnica

Malta – Krawędzią klifu