To jedna z najtańszych szosówek na rynku. Pozycja jest stosunkowo wysoka i wyciągnięta. To sprawia, że wygodnie pokonuje się na nim długie dystanse tym bardziej, że gruba kierownica z piankową owijką dodaje komfortu.

Zastosowany napęd Microshift działa nadspodziewanie dobrze, zmiana biegów może nie jest bardzo szybka, ale za to precyzyjna. Klamkomanetki pracują inaczej niż najbardziej popularne odpowiedniki Shimano. Dźwignia najbliżej kierownicy zmienia bieg na większe koronki, natomiast duży przycisk zrzuca łańcuch na mniejsze zębatki. Ergonomia rozwiązania jest bardzo dobra i mylić się może tylko użytkownikom Shimano.


Napęd ma 3-rzędową korbę i kasetę 8-rzędową o zakresie 12-25 z. co sprawia, że zmiana biegów nie powoduje utraty rytmu pedałowania. Jednak zakres kasety jest niewielki, dlatego koniecznie trzeba wykorzystywać pozostałe zębatki suportu. Generuje to opóźnienia, jednak przy inteligentnym korzystaniu z obu przerzutek nie wywołuje innych negatywnych skutków. Rowerem podjeżdża się wygodnie, głównie ze względu na nieco wyższą pozycję, ale również dobrze dobrana geometria sprawia, że jazda po wzniesieniach nie jest katorgą. Rower waży ponad 10,5 kg i nie ma co liczyć na sportową dynamikę, ponieważ w samych oponach wozimy kilogram. W tej klasie rowerów to standard, więc (...)


Cały test znajdziecie w bikeBoard 8/2018 (gdzie kupić). Możesz też kupić e-wydanie.

SPECYFIKACJA
B'TWIN Triban 500
Decathlon, www.decathlon.pl
cena: 1699 zł
Rama: aluminium
Przedni widelec: carbon-aluminium
Piasty / Obręcze: Aero 28 / B'TWIN Sport 700
Opony: B'TWIN Resist 5 Puncture Protection 700x25C (500 g, dętka 100 g)
Korby: Prowheel Ounce 50-39-30 z. (170 mm)
Łożyska suportu: wkład na kwadrat
Kaseta: Sunrace R8 CS-H081 (12-25) 8-rz.
Łańcuch: KMC Z8
Przerzutka przód: Microshift R8 FD-R253
Przerzutka tył: Microshift RD-R32
Manetki: Microshift SB-R483
Hamulce: B'TWIN Sport
Kierownica: B'TWIN Sport, 420 mm, zasięg 100 mm, głębokość 140 mm
Wspornik kierownicy: B'TWIN Sport, 100 mm
Łożyska sterów: 1i1/8”
Wspornik siodełka: B'TWIN Sport, 27,2x350 mm
Siodełko: B'TWIN Ergo Fit

Dodano: 2018-08-07

Autor: Tekst: Kuba Chryczyk, zdjęcia: Miłosz Kędracki

Tagi: szosa, B'Twin

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

  • Sportful Dolomiti Race
  • Rajdy dla Frajdy 2018
  • Jazda na rowerze a smog
  • Jak przygotować rower do sezonu zimowego?
  • Sygnalizacja w garści