Wspomniane wcześniej nowe modele rowerów na kołach 29” nie wyczerpują nowości w segmencie „większych kół”. KTM zapragnął być w awangardzie nowego trendu i w kolekcji pojawi się nowe wcielenie Lycana - 650B. Aluminiowa konstrukcja wizualnie i technicznie jest prawie identyczna ze swoim protoplastą. Wykorzystany został znany system amortyzacji PDS, chociaż w tym przypadku jego skok został minimalnie powiększony do 125 mm. Ale oczywiście jest też kilka istotnych różnic. Przede wszystkim koła 650B, w najtańszej wersji Lycan 653 zbudowane na obręczach DT 465D, a w topowej 651 są to kompletne koła DT M1700. W obu rowerach założono na nie opony Schwalbe Racing Ralph. Kolejny element to amortyzator Rock Shox Revelation. Użyta została specjalna wersja przygotowana dla większego rozmiaru kół, co wg KTM jest główną przyczyną tego, że nowe rowery są znacznie droższe od swoich odpowiedników w rozmiarze 26”. Kto będzie chciał wypróbować nowego Lycan za najtańszą wersje będzie musiał wyłożyć 2499 euro, a za najdroższą 3599 euro. Pierwsze jazdy na nowym Lycanie, w połączeniu z testami Scarpa na kołach 29” i dotychczasowych Phinxów 26” sprawiły, że na press campie rozgorzały gorące dyskusje nad najlepszym rozmiarem kół. Nie da się ukryć, że dominowało zdanie „trudna decyzja” bowiem pierwsze wrażenia z jazd nie dają jednoznacznych odpowiedzi. My oczywiście będziemy temat drążyć, więcej już w numerze sierpniowym.

Drugim segmentem, w którym KTM mocno angażuje swoje siły są rowery elektryczne do jazdy terenowej. Test modelu eRace z systemem Bionicon z tegorocznej kolekcji będziecie mogli przeczytać w sierpniowym numerze bikeBoardu. Ale KTM w swoich modelach wykorzystuje jeszcze dwa inne systemy napędowe. Źródłem wspomagania w modelach Machina, tegorocznej nowości, jest Bosch. Dotychczasowe modele oferowane były w wersji Race z klasyczną kasetą i przerzutką lub piastą Nexus w wersji 29”. W przyszłorocznej kolekcji pojawi się nowy model, który mieliśmy okazję przetestować, w którym system Boscha sprzęgnięty został z, także elektrycznie sterowaną, bezstopniową przekładnią NuVinci 360. Trzecim systemem elektrycznym w kolekcji KTM 2013 będzie Panasonic, który postanowił zadebiutować w segmencie rowerów sportowych, wypuszczając na rynek zupełnie nowy silnik, mniejszy i lżejszy niż dotychczas stosowane modele. KTM jest pierwszą firmą, którą będzie go montować, a owocem tej współpracy jest model łączący dwa najgorętsze obecnie trendy - eBike 650B. Na nim też mieliśmy okazję pojeździć, wrażenia zaprezentujemy w numerze sierpniowym.

Dodano: 2012-07-09

Autor: bikeBoard (PK)

Tagi: KTM, elektryczne, nowości

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920