Pozycja zajmowana na tym rowerze definiuje jego przeznaczenie. Na Synapse kolarz siedzi bardzo wygodnie a sylwetka nie jest wyciągnięta, tylko rozluźniona i wysoka. Dzięki temu rower idealnie sprawdzi się na długich dystansach, ale dzieje się to kosztem efektywności jazdy oraz aerodynamiki.

Na płaskim rower jedzie lekko, a opory toczenia generowane przez opony są małe, co pozwala dość łatwo uzyskać wysoką średnią prędkość. Przy próbie jazdy sportowej uwydatniają się duże różnice pomiędzy wielkościami koronek na kasecie. Dlatego zmiana przełożenia może powodować utratę rytmu pedałowania, jednak tylko w środkowej i górnej części kasety, ponieważ pięć najmniejszych zębatek stopniowanych jest co jeden ząb.


Podczas walki pod wiatr wysoka pozycja rodzi dużą powierzchnię czołową. Ale w końcu to nie jest rower do ścigania. Jakiś czas temu testowaliśmy Synapse na topowej ramie i byliśmy bardzo pozytywnie zaskoczeni zdolnością do tłumienia drgań. Byliśmy ciekawi czy testowana tu rama, wykonana z mniej ekskluzywnego włókna, będzie równie dobra. Do jazd testowych włączyliśmy więc (…)


Cały test znajdziecie w bikeBoard 6/2018 (gdzie kupić). Możesz też kupić e-wydanie.


SPECYFIKACJA
Cannondale Synapse Carbon Disc Red eTap
cena: 28 499 zł

Rama: carbon BallisTec
Przedni widelec: carbon BallisTec, carbonowa stożkowa rura sterowa
Koła: Fulcrum Racing 500 (12x100 / 12x142 mm)
Opony: Vittoria Rubino Pro G+ 3C 700x28C (268 g, dętka 87 g)
Korby: Quarq Prime Carbon 50-34 z. (172,5 mm)
Łożyska suportu: FSA BB30 Press-Fit
Kaseta: SRAM PG-1170 (11-32) 11-rz.
Łańcuch: SRAM PC-1170
Przerzutka przód: SRAM Red eTap
Przerzutka tył: SRAM Red eTap WiFLi
Manetki: SRAM Red eTap HRD
Hamulce: SRAM Red HRD, tarcze SRAM Centerline 160 mm
Kierownica: Cannondale C1 Ultralight, 420 mm, zasięg 80 mm, głębokość 135 mm
Wspornik kierownicy: Cannondale C1 Ultralight, 100 mm
Łożyska sterów: Synapse Si 1i1/8”-1i3/8”
Wspornik siodełka: Cannondale SAVE Carbon, 25,4x400 mm
Siodełko: Fabric Scoop Race, tytanowe pręty

Dodano: 2018-06-11

Autor: Tekst: Kuba Chryczyk, zdjęcia: Miłosz Kędracki

Tagi: Cannondale

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

  • Sportful Dolomiti Race
  • Rajdy dla Frajdy 2018
  • Jazda na rowerze a smog
  • Jak przygotować rower do sezonu zimowego?
  • Sygnalizacja w garści