"Co lepsze?" - to najczęstsze pytanie każdego kupującego. Odpowiedź na nie zawsze jest trudna, a czasem wręcz niemożliwa.
Klasycznym przykładem jest spór: manetka obrotowa czy cynglowa? Obie mają swoje wady i zalety, obie zagorzałych zwolenników i przeciwników i od lat sprawa pozostaje nie rozstrzygnięta. A hamulce tarczowe kontra v-brake? Kierownica prosta czy gięta? Full czy hardtail? Można wymieniać bez końca.
W podobnym duchu jawi się problem, czy lepiej przewozić rowery na dachu samochodu, czy z tyłu? Każde rozwiązanie ma szereg zalet, ale także wad. Rowery umieszczone z tyłu stawiają mniejszy opór aerodynamiczny, ale za to narażone są na uszkodzenie w razie najechania przez inny samochód i utrudniają dostęp do bagażnika. Znowu - bagażnik dachowy, teoretycznie bardziej uniwersalny ma tę wadę, że trudniej umieścić na nim rowery, które dodatkowo znacznie zwiększają wysokość pojazdu, o czym nie zawsze kierowca pamięta. Do tego dochodzą kwestie finansowe i kompatybilność poszczególnych typów bagażników z modelami samochodów. Mnóstwo dylematów. Ale producenci nie ustają w próbach polepszenia naszej doli i właśnie w tym dcchu jawi się nowa propozycja wprost ze Skandynawii.
Szwedzkie nożyce
Xpress 970 to nowy bagażnik do przewozu dwóch rowerów. Jego zaletami są: prosta "nożycowa" konstrukcja, duża uniwersalność i przystępna cena. Praktycznie jedynym wymogiem jest posiadanie przez samochód haka holowniczego. W stosunku do innych podobnych konstrukcji Xpressa wyróżnia wysoki poziom bezpieczeństwa potwierdzony przez, jedyny w tej kategorii produktów, certyfikat ISO oraz pomyślne wyniki miejskich testów zderzeniowych City Crash. Na bagażniku ramy rowerów mocowane są w uchwytach pokrytych miękką gumą i zapinane elastycznymi paskami, a rowery spinane dodatkowo solidną taśmą umocowaną na stałe na ramionach bagażnika. Konstrukcja bagażnika umożliwia przewóz większości rowerów o dowolnej średnicy kół i rur ramy. Rowery o nietypowych ramach mogą być mocowane przy użyciu dodatkowego adaptera Thule 982. Specjalne otwory w ramionach mechanizmu zamykającego pozwalają na opcjonalne zabezpieczenie bagażnika kłódką. Dzięki kompaktowej konstrukcji Xpress 970 po złożeniu zajmuje niewiele miejsca. Transport i przechowywanie dodatkowo ułatwia dostarczana wraz z bagażnikiem solidna, nylonowa torba.
Kontakt: Thule GmbH & Co KG Przedst. W Polsce, tel. (0-32) 281-95-03, www.thule.pl
Cena: 189 zł
Gwarancja: 5 lat
bikeBoard 2/2006 (gdzie kupić)

Dodano: 2006-02-28

Autor: Tekst: Paweł Kisielewski, zdjęcie: Thule

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920