Seria SuperX według producenta przeznaczona jest do przełajów, ale testowany model SE wyposażony został w komponenty poważnie go modyfikujące. Pozycja kolarza jest bardzo sportowa i siedzi się jak na rasowej przełajówce. Bardzo niska główka i dobrze dobrany reach sprawiają, że efektywność jazdy jest wysoka.

Nielegalne w przełajach opony mają drobny i gęsty bieżnik dla zmniejszenia oporów toczenia, idealny na szybkie trasy. Przełajowej dynamiki nie wolno oczekiwać ze względu na solidność kół, szerokość obręczy i masę opon. A wyporność na sypkich nawierzchniach można porównać do ściganckiego MTB. Ale rower i tak jest bardzo lekki. Komponenty są z wysokiej półki, jednak opony są według UCI po prostu za szerokie, więc cię nie dopuszczą do startu, a zastosowany napęd z kasetą jak w MTB zdecydowanie lepiej spisze się w terenie górzystym niż w trakcie wyścigu CX. Z tego względu rower (...)


Cały test znajdziecie w bikeBoard 4/2018 (gdzie kupić). Możesz też kupić e-wydanie.

SPECYFIKACJA

Cannondale SuperX Force 1 SE
cena: 17 299 zł
Aspire Sports, s.r.o. www.cannondalebikes.pl

Rama: carbon BallisTec
Przedni widelec: carbon BallisTec, carbonowa stożkowa rura sterowa
Piasty / Obręcze: Formula CL-712 / RXC-142 (12x100 / 12x142 mm) / WTB KOM i23
Opony: WTB Riddler TCS Light Fast Rolling 700x37C (404 g, dętka 166 g)
Korby: Cannondale Hollowgram Si 40 z. (172,5 mm)
Łożyska suportu: FSA BB30
Kaseta: SRAM PG-1130 (11-42) 11-rz.
Łańcuch: SRAM PC-1130
Przerzutka tył: SRAM Force 1 Long Cage
Manetki: SRAM Force 1 HRD
Hamulce: SRAM Force 1 HRD, tarcze SRAM Centerline 160 mm
Kierownica: Cannondale C2 Compact, 420 mm, zasięg 90 mm, głębokość 140 mm
Wspornik kierownicy: Cannondale C2, 100 mm
Łożyska sterów: 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Cannondale Save Carbon, 25,4x350 mm
Siodełko: Fabric Scoop Elite, stalowe pręty

Dodano: 2018-04-06

Autor: Tekst: Kuba Chryczyk, zdjęcia: Miłosz Kędracki

Tagi: Cannondale

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

  • Sportful Dolomiti Race
  • Rajdy dla Frajdy 2018
  • Jazda na rowerze a smog
  • Jak przygotować rower do sezonu zimowego?
  • Sygnalizacja w garści