W numerze bB #10/2010 obszerny artykuł poświęciliśmy rowerom ze wspomaganiem elektrycznym, czyli e-bike’om. W tym numerze sporo miejsca poświęcamy tematowi designu w branży rowerowej. Rower db0 - produkt tajwańskiej firmy DK City łączy te dwa tematy. Za jego koncept odpowiada amerykańskie studio projektowe Robrady Design, specjalizujące się m.in. w projektowaniu środków transportu - w tym motocykli i skuterów z napędem elektrycznym oraz pojazdu Seagwey.

Schein, czyli błysk
Projektanci mieli w założeniu stworzyć serię trzech rowerów, w których już na pierwszy rzut oka będzie można rozpoznać pojazdy nowej generacji. Cechująca się wizualną mocą i prostotą konstrukcja została skupiona na centralnym węźle ramy - olbrzymim zawiasie mieszczącym akumulator.

Fragmenty testu:

(...) Rama, widelec, kierownica i wspornik siodła db0 wykonane są z aluminium. Jednak projekt ramy, w której oba koła wsparte są tylko po jednej stronie wymusił użycie bardzo dużej ilości tego materiału, co przełożyło się na wysoką masę całości, wynoszącą ponad 26 kg! (...)

(...) Wg instrukcji „jedynka” przeznaczona jest na odcinki płaskie i w praktyce prędkość wynosi ok. 17 km/h. „2” powinna być włączana na lekkie podjazdy, a na płaskim umożliwia jazdę ok. 20 km/h. Najmocniejsza „3” ma wspomagać na trudnych podjazdach (ale tylko do 13% nachylenia - pzy większym nastromieniu wyłącza się), a na płaskim rozpędza pedeleca do ok. 23 km/h. Po przekroczeniu 25 km/h wspomaganie zostaje odcięte. (...)

Dodano: 2012-01-10

Autor: Tekst: Piotr Kisielewski i Janusz Maniak, zdjęcia: Janusz Maniak

Tagi: db0 3.0, elektryczne

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Santa Cruz High Tower LT

Canyon Neuron AL 8.0

Rockrider XC100s

Fuji Supreme 1.1

Merida Scultura 5000

Bloki szosowe vs MTB