Kupując ten rower sam zdecydujesz o rozmiarze kół. W sklepie idziesz do sprzedawcy: poproszę XC100s. Ekspedient pyta: a na jakich kołach?
A ty walisz mu prosto z mostu co sądzisz o tych 27,5”, albo o 29”, czy o tych szerokaśnych 27,5” plus.

Ale zanim pójdziesz do kasy zastanów się czy nie chciałbyś wyjechać ze sklepu na dwóch rowerach. Bo jak dorzucisz jeszcze 9 stów możesz kupić ten rower z dodatkowym, gotowym do jazdy zestawem kół.

W teorii, zmieniając koła możesz w szybki sposób zmienić charakter roweru oraz jego przeznaczenie. Brzmi ciekawie, ale jak to działa w prawdziwym świecie? Na początek powiem: do zmiany kół wystarczy tylko odkręcić ośki.

Proste, jednozawiasowe zawieszenie działa bardzo skutecznie na zjazdach a system Combo Lock pozwala na szybkie jego zablokowanie na gładkiej powierzchni

WRAŻENIA Z JAZDY
Charakter tego roweru, a przez to wrażenia z jazdy zmieniają się w zależności od zastosowanego zestawu kół. Nie są to jednak zmiany dramatyczne. Generalnie rower przez zastosowaną geometrię jest bardzo skrętny. Pomaga to w manewrowaniu przy małych prędkościach, ale przy większych powoduje, że rower prowadzi się bardzo nerwowo. Stromy kąt główki wymaga dodatkowej czujności. Przyjmowana pozycja jest dość wyciągnięta. Mimo tego przednie koło ma tendencję do myszkowania na podjazdach. Wszyscy testerzy zgodnie twierdzili, że do XC100 S najlepiej pasują koła w rozmiarze (...)

Cały test znajdziecie w bikeBoard 7/2018 (gdzie kupić). Możesz też kupić e-wydanie.


SPECYFIKACJA
Rockrider XC100s

cena: 4999 zł
Decathlon, www.decathlon.pl
Rama: aluminium
Przedni widelec: Manitou Markhor 120 TS Air (1880 g)
Damper: Manitou Radium Expert
Koła: Sun Ringle Duroc 30 29 (15x110 i 12x148 mm); Sun Ringle Duroc 30 27,5” (15x110 i 12x148 mm); Sun Ringle Duroc 40 27.5+ (15x110 i 12x148 mm)
Opony: Hutchinson Toro 29x2.1” (830 g, dętka 243 g); Hutchinson Toro 27.5x2.1” (850 g, dętka 229 g); Hutchinson Taipan Koloss 27.5+x2.1” (960 g, dętka 232 g)
Korby: Truvativ Stylo 30 z. (175 mm)
Łożyska suportu: SRAM Pressfit GXP MTB
Kaseta: SRAM PG-1130 (11-42) 11-rz.
Łańcuch: SRAM PC-1110
Przerzutka tył: SRAM NX
Manetki: SRAM NX
Hamulce: B'TWIN by Tektro, tarcze Tektro 180/160 mm
Kierownica: Rockrider Comp Flat, 720 mm
Wspornik kierownicy: Rockrider Comp, 90 mm
Łożyska sterów: 1i1/8” – 1i1/2”
Wspornik siodełka: Rockrider, 31,6x400 mm
Siodełko: Rockrider XC/AM

Dodano: 2018-07-07

Autor: Tekst: Adam Piotrowski, zdjęcia: Miłosz Kędracki

Tagi: rockrider

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Santa Cruz High Tower LT

Canyon Neuron AL 8.0

Rockrider XC100s

Fuji Supreme 1.1

Merida Scultura 5000

Bloki szosowe vs MTB