Eccentric Lite zapewnia wygodną, nieskrępowaną pozycję. Górna rura jest dość długa, wraz z szeroką kierownicą pozwala na efektywne napędzanie i kierowanie rowerem. Na podjazdach łatwo skupić się na równym, mocnym pedałowaniu a dopóki nie zaatakujemy najbardziej stromych ścianek, nie będzie trzeba walczyć o przyczepność kół.

Testerzy byli wręcz zaskoczeni, że rower z tak płaskim kątem główki ramy i długim amortyzatorem jest tak skuteczny na podjazdach - jego dzielność poprawiają tu opony ze skutecznym bieżnikiem. Dopóki starczy sił oczywiście, bo kaseta z trybem o 42 zębach to niefortunny wybór na trudne górskie trasy i szybko wyczerpie wasze siły. Lepsza byłaby taka z 46-zębowym trybem.

Na zjazdach Eccentric zdecydowanie woli łagodne łuki niż ciasne zakręty. Jest stabilny i pokonuje przeszkody jak przecinak, jednak gwałtowny skręt trzeba zdecydowanie zainicjować i pewną ręką kontrolować rower. Gdy prędkość spadnie, NS świetnie spisuje się na wolnych, technicznych pasażach, gdzie jest zaskakująco zwrotny, jak na rower na kołach 29 cali. Czy to na agrafkach, czy na odcinkach wymagających stójki lub zmiany kierunku (...)


Cały test znajdziecie w bikeBoard 3/2018 (gdzie kupić). Możesz też kupić e-wydanie.


SPECYFIKACJA

NS Bikes Eccentric Lite 1
cena: 4999 zł
7 Anna, www.7anna.pl

Rama: aluminium 6061-T6
Przedni widelec: Suntour Axon Air, aluminiowa stozkowa rura sterowa (1801 g)
Piasty / Obręcze: NS (15x100 / 10x135 mm) / Octane One Solar
Opony: WTB Trail Boss TCS Light Fast Rolling SkinWall 29x2,4” (822 g, dętka 180 g)
Korby: Suntour Zeron 30 z. (175 mm)
Łożyska suportu: Suntour
Kaseta: Sunrace CSMS7 (11-42) 11-rz.
Łańcuch: SRAM PC-1110
Przerzutka tył: SRAM NX
Manetki: SRAM NX Trigger
Hamulce: SRAM Level, tarcze Avid G2CS 180/160 mm
Kierownica: NS Bar, 765 mm
Wspornik kierownicy: NS Ton, 45 mm
Łożyska sterów: 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Kalloy, 30,9x350 mm
Siodełko: Octane One Rocker, stalowe pręty

Dodano: 2018-03-12

Autor: Tekst: Piotr Oleksy, zdjęcia: Miłosz Kędracki

Tagi: ns bikes

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Sprzęt 2019

Przedwyścigowe dylematy sprzętowe

Singletrails Lechnica

Malta – Krawędzią klifu