Całkiem nowy Romet na kołach 650B zrywa z łagodnym imażem lansowanym dotąd przez firmę z pegazem w herbie.

Spear 650B Carbon jest mocno kanciasty, z niespodziewanymi przełamaniami linii i agresywną skorupą przywodzi na myśl wojskowy program Stealth. Takiego nagromadzenia agresji i testosteronu nie widzieliśmy chyba jeszcze nigdy. Można by nim dzieci straszyć. Rzeźbiarskie zapędy włączają nam zawsze czerwone światełko ostrzegawcze.
Rozbuchane kształty bardzo często negatywnie odbijają się na masie i sporym zaskoczeniem okazał się fakt, że jest to jedna z najlżejszych testowanych przez nas ram tego typu!

Podjazdy
Spear znakomicie wkręca się na obroty dzięki bardzo stromemu kątowi podsiodłowemu. Wyćwiczonym zawodnikom pozwoli wykrzesać dużą moc i zachęci do mocnego przyśpieszania. Mocne naciśnięcie na pedały wywołuje adekwatną reakcję roweru. Masywny suport zapewnia niezłą sztywność, co przekłada się na szybkie nabieranie prędkości. W rwaniu tempa jest dobry również ze względu na lekkie koła z wyjątkowo dobrze przyśpieszającym ogumieniem. Jednak dobrą trakcję Schwalbe zapewniają wyłącznie na (...)

Pełny test znajdziecie w bikeBoard 1-2/2014 (gdzie kupić)

Możesz też kupić e-wydanie

Zobacz kolekcję ROMET na rok 2014 w katalogu on-line

Poniżej pełna specyfikacja testowanego modelu, film oraz dodatkowe zdjęcia.


Romet Spear 650B Carbon
Cena: 7999 zł
Współczynnik bB: 100 g za 73 zł
Rama: carbon
Rozmiary: 15”, 17”, 19”, 21”
Rozmiar testowany: 440 mm – 17”
Baza kół: 1082 mm
Długość tylnego widelca: 432 mm
Długość górnej rury: 580 mm
Wysokość osi suportu: 300 mm
Wysokość kierownicy: 990 / 960 mm (mostek na plus/minus w tym 10 mm podkładek)
Kąt główki ramy: 69,8°
Kąt rury podsiodłowej: 74.8°
Masa kompletnego roweru: 11 070 g*
Masa ramy: 1245 g
Masa przedniego koła: 1820 g
Masa tylnego koła: 2410 g
Skok amortyzacji: 100 mm
Przedni widelec: Rock Shox Revelation RL 27,5 Solo Air, aluminiowa, stożkowa rura sterowa 1680 g
Piasty: Shimano SLX HB/FH-M678 (osie: 15 mm / 12x135 mm)
Obręcze: Black Jack XC 380 650b
Opony: Schwalbe Racing Ralph Evo (510 g, dętka:160 g)
Korby: Shimano XT FC-M782 40-30-22 (175 mm)
Łożyska suportu: Shimano SM-BB71-41 (90 mm)
Kaseta: Shimano CS-HG62-10 (11-36) 10-rz.
Łańcuch: KMC X10-93
Przerzutka przód: Shimano SLX FD-M671
Przerzutka tył: Shimano XTR RD-M981
Manetki: Shimano SLX SL-670
Hamulce: Shimano SLX BL/BR-M675, tarcze: Shimano SM-RT68 180 / 160 mm
Kierownica: ITM Alcor 80 MTB , 31.8x680 mm
Wspornik kierownicy: ITM Alcor 80 , 120 mm
Łożyska sterów: VP A62ACM2 1i1/8” - 1i1/2”
Wspornik siodełka: ITM Alcor 80 , 31.6x350 mm
Siodełko: San Marco Protek Era
Pedały: -

Dodano: 2014-02-13

Autor: Tekst: Kuba Chryczyk

Tagi: hardtail, carbon, Romet, test, 650, 27,5", 2014

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920