Niespełna rok minął od premiery nowej wersji modelu TCR Advanced, opisaliśmy ją szczegółowo w numerze bB#8/2015. Giant pokazał wtedy tylko wersję z hamulcami szczękowymi, natomiast pytania o wersję tarczową inżynierowie Gianta skwitowali stwierdzeniem, żeby uzbroić się w dużą dozę cierpliwości. Łyknęliśmy tę informację jak gęś i nie ma co ukrywać – daliśmy się wywieść w pole jak dzieci. Bo niecały rok później na Eurobike Media Days Giant wyskakuje z gotowym rowerem na tarczach oraz informacją, że powstał przy współpracy teamu Giant-Alpecin, który testował go od początku sezonu! Giant to potężna firma, więc ma dużą swobodę działania.


Rama w wersji tarczowej geometrycznie i wizualnie nie różni się od tej standardowej, więc można by przyjąć, że projekt mógł powstać szybko. Jednak pozory mylą. Rama do hamulców tarczowych to zupełnie nowa konstrukcja. Nie wystarczy gdzie indziej „wywiercić” otworki do mocowania hamulców. Inne rozmieszczenie hamulców wprowadza zupełnie inny rozkład sił i naprężeń działających na ramę, co trzeba uwzględnić w procesie projektowania (...)


Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 9/2016

Dodano: 2016-09-07

Autor: Tekst: Paweł Kisielewski, zdjęcia: Piotr Staroń

Tagi: Giant

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Nowości 2019

Raport z Pucharu Świata XC

Specialized Stumpjumper Expert 29
NS Bikes Snabb 29 Plus 2
Marin Rift Zone 1 29
Trek Full Stache 8
Cannondale Synapse Carbon Disc Red eTap