Dla wielu osób dużym zaskoczeniem było wprowadzenie do nowych rowerów ścieżkowych GT Force i Sensor legendarnego zawieszenia LTS. Jednak konstruktorzy, czerpiąc z ogromnego doświadczenia w projektowaniu rowerów z pełnym zawieszeniem mówili że jest to na tyle uniwersalny system, że może być stosowany w modelach o różnych wartościach skoku. Potwierdzeniem jest nowa zjazdówka, która właśnie ujrzała światło dzienne.


Unowocześniony system zawieszenia ma dawać lepszą skuteczność hamowania, pochłanianie wstrząsów i większą przyczepność. Progresywna charakterystyka zawieszenia ma zapewniać płynną, kontrolowaną i przewidywalną jazdę. Dzięki insertowi usytuowanemu w miejscu mocowania dampera do ramy jest możliwość zmiany geometrii i charakterystyki jazdy. Po odwróceniu możemy obniżyć suport o 6 mm i zmienić kąt główki o 0,5° by rower był jeszcze szybszy. Tylne haki również mają możliwość zmiany ustawienia, dzięki czemu rama jest kompatybilna zarówno z kołami 27,5” jak i 29. Rower na dużych kołach ma 190 mm skoku natomiast po przestawieniu na 27,5” skok jest większy o 10 mm. To wszystko potwierdza ogromne możliwości regulacji nowego Fury. Dodatkowo rower jest tak pomyślany by maksymalnie uprościć serwis, czego potwierdzeniem są wkręcane łożyska suportu czy linki prowadzone na zewnątrz w miejscu niedostępnym dla kamieni lecących spod kół. Bez wątpienia to rower który zapewni ekstremalne doznania z jazdy.



Szczegóły i historia rozwoju zawieszenia LTS


.

Dodano: 2018-08-10

Autor: Kuba Chryczyk, foto: arch producenta

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

  • Sportful Dolomiti Race
  • Rajdy dla Frajdy 2018
  • Jazda na rowerze a smog
  • Jak przygotować rower do sezonu zimowego?
  • Sygnalizacja w garści