Nie, to nie jest rower szosowy! Nie jest to też rower przełajowy, turystyczny ani górski. To jakby wziąć ramę szosową i wstawić do niej górskie koła. Szalone!

Amerykanie za nic mają ustalone reguły i mieszanie gatunków przychodzi im z łatwością. Mają w nosie konwenanse i czasem taka wolność pozwala zachwycać się prymitywną, dzwoniącą gaźnikową V2 Harleya z kierownicą Ape Hanger i widelcem o długości trzech metrów. Festyn, barok, żenada. Jest też nieporęczne i efektywne tylko w dziedzinie zwracania uwagi postronnych obserwatorów hałasem z rury. Jednak czasem zdarzają się sytuacje jak ta, w której w blenderze ląduje szosówka i góral, a efekt, który wlewasz do szklanki nie dość, że jest polecany przez specjalistów, smakuje niezwykle i jest... bardzo smaczny. Koła? 650B o szerokości nominalnej 42 mm. Amortyzacja? Lefty o skoku 30 mm. Kąty jak z górala i zasięg o 8 mm dłuższy ni ż ogon, za to rozstaw kół nieznacznie powyżej metra – prawie jak w szosówce. Mieszaniec do szybkiej i długotrwałej gonitwy przez drogi, pola i lasy, po każdej nawierzchni.

JAZDA
Rama jest bardzo sztywna, więc i napędzanie bardzo bezpośrednie. Poszczególne profile są bardzo wydumane i sprawiają wrażenie, jakby rama miała stanowić jeden wielki resor. Jednak w praktyce okazuje się bardzo twarda i amortyzuje tak, jak bardzo sztywna rama aluminiowa. Czyli prawie wcale. Najsilniejsi i najciężsi z nas deptali zapamiętale i szarpali za kierownicę na sprintach, gięły się korby, gięły się koronki – zwłaszcza filigranowa pięćdziesiątka dwójka – a rama... nic! Ani ćwierć milimetra odkształcenia! Ale na bruku plomby nie wypadają. Mięsiste opony, nawet nadmuchane powyżej trzech atmosfer, świetnie amortyzują. (...)


Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 7/2016

Możesz też kupić e-wydanie



Poniżej znajdziecie pełną specyfikację testowanego modelu oraz dodatkowe zdjęcia.


CANNONDALE SLATE 105
Cena: 13 499 zł
Aspire Sports, s.r.o. www.cannondalebikes.pl

Rama: aluminium 6069
Rozmiary: S, M, L, XL
Masa kompletnego roweru: 9730 g*
Masa ramy: 1540 g
Masa przedniego koła: 1320 g
Masa tylnego koła: 1800 g
Przedni widelec: Lefty Oliver Carbon PBR (15 mm), aluminiowa rura sterowa (1322 g)
Piasty / Obręcze: Lefty 50 (15 mm) Formula 12x142 mm Slate Disc
Opony: Cannondale Slate 650x42C (314 g, dętka 146 g)
Korby: Cannondale Si, zębatki FSA 52-36 z. ( 175 mm)
Łożyska suportu: FSA BB30
Kaseta: Shimano 105 CS-5800 (11-28) 11-rz.
Łańcuch: Shimano CN-HG600-11
Przerzutka przód: Shimano 105 FD-5800
Przerzutka tył: Shimano 105 RD-5800-SS
Manetki: Shimano R505
Hamulce: Shimano R505 / Shimano BR785, tarcze Shimano SM RT-66 160 mm
Kierownica: Cannondale C3, 440 mm
Wspornik kierownicy: Cannondale C1, 100 mm
Łożyska sterów: Tange Seiki Head Shock 1i1/2”
Wspornik siodełka: Cannondale C3, 27,2x350 mm
Siodełko: Fabric Scoop Radius Sport, pręty Cr-Mo
Pedały: -

Dodano: 2016-07-05

Autor: Tekst: Miłosz Kędracki

Tagi: Cannondale

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Sprzęt 2019

Przedwyścigowe dylematy sprzętowe

Singletrails Lechnica

Malta – Krawędzią klifu