
Trek Checkpoint ALR4
Świetnie dopasowano do tego kierownicę o niemałym dropie, która pozwala dobrze chronić się przed czołowymi podmuchami. Choć w trudnym terenie szału ni ma, Checkpoint pozostaje wprawdzie sterowalny, ale wymaga skupienia i ostrożności, bo kontrowanie nie jest intuicyjne, a w przechyłach jest nerwowy.
Chceckpoint znakomicie wygasza drobne wibracje. Większe transferuje, ale dopiero po trzeciej godzinie naparzania czuć lędźwie i kręgosłup. O dziwo, nadgarstki nie zgłaszały sprzeciwu. Ciało jest ustawione bardzo efektywnie i napędzanie Checkpointa jest przyjemnością.
Z taką kierownicą Trek wykazał się bezprzykładną odwagą, bo o ile w Domane brak kierownicy z „flarą” tłumaczono tym, że to rower szosowy o poszerzonym działaniu, tak w gravelowym Checkpointcie kierownica bez flary jest faux pas. Czyżby? W praktyce testowej zastosowana kierownica pozwalała w pełni wykorzystać potencjał roweru w każdych warunkach. „Flara” byłaby wyłącznie elementem stylizacyjnym. Jak snorkel w zdezelowanym Range Roverze.
Cały test znajdziecie w bikeBoard 5/2018 (gdzie kupić). Możesz też kupić e-wydanie.
SPECYFIKACJA
Trek Checkpoint ALR4, Trek Bikes www.trekbikes.com
cena: 6999 zł
Rama: aluminium Alpha 300
Przedni widelec: carbon, aluminiowa stożkowa rura sterowa
Koła: Bontrager (12x100 / 12x142 mm)
Opony: Schwalbe G-One All Round RG 700x35C (385 g, dętka 150 g)
Korby: Shimano Tiagra FC-4700 50-34 z. (172,5 mm)
Łożyska suportu: Shimano Pressfit
Kaseta: Shimano CS-HG500-10 (11-34) 10-rz.
Łańcuch: KMC X10
Przerzutka przód: Shimano Tiagra FD-4700
Przerzutka tył: Shimano Tiagra RD-4700-GS
Manetki: Shimano ST-RS405
Hamulce: Shimano BR-RS405, tarcze Shimano SM-RT70 160 mm
Kierownica: Bontrager RL Iso Zore, 420 mm, zasięg 90 mm, głębokość 130 mm
Wspornik kierownicy: Bontrager Elite, 105 mm
Łożyska sterów: FSA 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Bontrager, 27,2x330 mm
Siodełko: Bontrager Montrose Comp, stalowe pręty
Dodano: 2018-05-15
Autor: Tekst: Miłosz Kędracki, zdjęcia: Maciej Patrzałek
Reklama