Błotniki wykonane z tworzywa sztucznego PP/PC. Mogą być stosowane do 26- i 28-calowych kół. Błotnik przedni mocowany jest na uchwycie wpuszczanym do rury sterowej dzięki czemu można stosować go zarówno do sztywnego jak i amortyzowanego widelca. Tylny wsuwa się w niewielki uchwyt mocowany do poprzeczki tylnych widełek (ta do której przykręca się hamulec szosowy) oraz dodatkowo mocuje za pomocą wciskanej obejmy na rurze podsiodłowej poniżej mocowania przedniej przerzutki.

Błotniki zamontowaliśmy w redakcyjnej przełajówce. Opona szeroka na 35 mm mieści się w nich bez problemu. Odstęp pomiędzy oponą, a wnętrzem błotnika jest spory, nawet gdy guma oblepiona jest błotem spokojnie mieści się w tej przestrzeni. Błotniki przykręciliśmy śrubami do ramy i widelca, ustawiliśmy odpowiednio i ruszyliśmy w trasę. W terenie pierwszą obserwacją, było to, że „grają” na wybojach. Większa nierówność sprawia, że po prostu obijają się o opony. To dlatego, że wykonano je z bardzo sprężystego tworzywa. Wiotkość ma jednak taki plus, że trudno je będzie złamać podczas wywrotki. A stuki-puki da się przeżyć.
Ochrona jest na przyzwoitym poziomie. Przedni błotnik chroni facjatę i korpus, ale na buty i piszczele niestety już błoto nam chlapie. Tylny z kolei chroni nogi od tyłu, ale zdarzało się, że plecy mieliśmy schlapane. Powinien być trochę dłuższy (dostępna jest wersja XL w której tylny błotnik jest dłuższy). Między dolnym końcem błotnika, a mufą suportową lubi się zbierać błoto lub śnieg. I wcale nie łatwo je stamtąd wygrzebać.

Cena: 34,99 zł
Masa: 260 g

Kontakt: Simpla, tel. (0-77) 435-18-29,
www.simpla.pl

Modele porównywalne:

Dodano: 2007-05-28

Autor: Tekst: Ziemek Cyra, zdjęcia: bikeBoard, arch. producentów

Tagi: błotniki, simpla

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920